Publikacje

Inteligencja emocjonalna w biznesie

Inteligencja emocjonalnaProwadzenie firmy wiąże się z wieloma trudnościami. W zbiorowej świadomości istnieje przekonanie, że to wiedza teoretyczna i doświadczenie są kluczem do osiągnięcia sukcesu w biznesie. Dzisiejszy świat zmienia się jednak bardzo szybko, może to więc nie wystarczać do odnalezienia się w realiach rozwijających się firm. Przedsiębiorstwa wystawiane są na coraz to nowe rodzaje presji. Dobry pracownik musi się stale rozwijać i dostosowywać do wymagań stawianych mu z zewnątrz.

Więcej…

 

Gospodarstwa domowe a rynek

Gospodarstwo domoweDuża różnorodność gospodarstw domowych oraz ich niezależność od siebie (poza funkcjonowaniem w ramach jednego społeczeństwa, państwa czy też jednego kręgu kulturowego) sprawia, że ich działania, jakie będą podejmowały na rynku mogą znaczące się od siebie różnić. Mimo to możliwe jest dostrzeżenie pewnych generalnych tendencji, które przejawiać się mogą w czynnościach podejmowanych przez szereg podmiotów tego typu (jak np. dążenie do oszczędzania lub wręcz przeciwnie), a ponadto ich charakterystyczne cechy niejako siłą rzeczy narzucają niektóre rozwiązania.

Więcej…

   

Rynek kapitałowy jako segment rynku finansowego

Rynek kapitałowyPrzy analizie dowolnych problemów gospodarczych zawsze - bez względu na to, o jakich problemach byłaby mowa - w pośredni lub bezpośredni sposób należy zahaczyć o pojęcie rynku, a to za sprawą faktu, iż wszystkie zmiany, jakie zachodzą w gospodarce dzieją się właśnie tam - na szeroko pojętym rynku.

Więcej…

 

Cechy osoby przedsiębiorczej

Cechy osoby przedsiębiorczejCoraz częściej słyszymy słowa i zwroty, związane z przedsiębiorczością. Zazwyczaj kojarzą się nam one z zakładaniem i prowadzeniem własnej formy oraz osiąganiem sukcesu. W wielu przypadkach przedsiębiorczość odnosi się do człowieka jako zbiór cech, ułatwiających lub utrudniających mu pewne zachowania. Przedsiębiorczość w takim rozumieniu jest pożądana u osób, które planują lub zajmują się własną działalnością.

Więcej…

   

Czynniki i bariery atrakcyjności inwestycyjnej

Bariera atrakcyjności inwestycyjnejOgólnie rzecz biorąc zagraniczni inwestorzy, badając atrakcyjność inwestycyjną krajów czy regionów pod względem możliwości lokowania ich kapitału, biorą pod uwagę następujące czynniki: sytuację ekonomiczną, sytuację polityczną i społeczną, regulacje prawne, przestrzenny system organizacyjny. Wprawdzie inwestycje wiążą się przede wszystkim ze sferą ekonomiczną, jednak nie kategoria ekonomiczna zawsze musi być decydująca w kontekście podejmowanych inwestycji.

Więcej…

 

Analiza ekonomiczna - definicja, cele, rodzaje

Analiza ekonomicznaMałe i średnie przedsiębiorstwa to podstawa polskiej gospodarki. Dlatego wymaga się od nich sprawnego funkcjonowania, które pozwala zapewniać oraz utrzymywać płynność finansową danej firmy. Przejawia się to w szybkości obrotu tak zwanego majątku rzeczowego, zasobów pieniężnych i zwrotności kapitału. Analiza ekonomiczna pozwala określić rzeczywistą sytuację przedsiębiorstwa, skuteczność w realizowaniu przedsięwzięć, funkcjonowanie w warunkach istnienia ostrej konkurencji i potencjalne szanse na dalszy rozwój.

Więcej…