Firma

Makrootoczenie i mikrootoczenie przedsiębiorstwa

Otoczenie przedsiębiorstwaMówiąc o przedsiębiorstwie, ciężko jest pominąć otoczenie, które jest ściśle związane z nim. To ono definiuje ogół wyszczególnionych uwarunkowań ekonomiczno-prawnych, polityczno-społecznych, technologicznych, organizacyjnych, demograficznych i obyczajowych. Istnieje podział otoczenia przedsiębiorstwa na makrootoczenie i mikrootoczenie.

Więcej…

 

Czym jest zarządzanie jakością? Doktryna jakości

Zarządzanie jakościąWspółczesne przemiany na szeroko pojmowanym rynku doprowadziły nie tylko do przekształcania się samych podmiotów nań działających (przedsiębiorstw - zarówno małych, jak i wielkich korporacji - oraz osób fizycznych, nie wykorzystujących prawnej formy przedsiębiorstwa do wykonywania określonych świadczeń), ale również państw. Firmy musiały dostosować się do nowych czasów chociażby poprzez świadczenie usług kompleksowych, czyli takich, które łącza kilka różnych typów usług.

Więcej…

   

Modele motywacji. Czynniki motywacyjne

Motywacja pracownikówW historii zarządzania przedsiębiorstwem i teorii motywacji pojawiły się modele motywacji pracowników. Zasadniczo wyróżniono trzy podstawowe modele, rozwijane później i wielokrotnie dyskutowane.

Więcej…

 

Odejście kluczowych pracowników. System retencji kadr

Odejście kluczowych pracownikówRotacja personelu w przedsiębiorstwach jest zupełnie naturalną sprawą i jej niski poziom nie powinien stanowić powodu do niepokoju. Gorzej jednak, gdy na odejście z firmy decyduje się kluczowy pracownik, dlatego zawczasu należy zaplanować jak zapobiec takiej sytuacji poprzez opracowanie systemu retencji kadr.

Więcej…

   

Biznesplan - definicja, funkcje, cechy

BiznesplanBiznesplan to dokument, który stanowi zestaw analiz i programów, gdzie na podstawie oceny sytuacji strategicznej przedsiębiorstwa i danych historycznych zawarta jest pewna projekcja podstawowych celów firmy wraz ze sposobami ich osiągania, uwzględniając wszystkie istniejące uwarunkowania natury rynkowej, finansowej, organizacyjnej, marketingowej, technologicznej oraz kadrowej. Dokument ten obejmuje działalność bieżącą i okres od trzech do pięciu kolejnych lat.

Więcej…

 

Czynniki i bariery atrakcyjności inwestycyjnej

Bariera atrakcyjności inwestycyjnejOgólnie rzecz biorąc zagraniczni inwestorzy, badając atrakcyjność inwestycyjną krajów czy regionów pod względem możliwości lokowania ich kapitału, biorą pod uwagę następujące czynniki: sytuację ekonomiczną, sytuację polityczną i społeczną, regulacje prawne, przestrzenny system organizacyjny. Wprawdzie inwestycje wiążą się przede wszystkim ze sferą ekonomiczną, jednak nie kategoria ekonomiczna zawsze musi być decydująca w kontekście podejmowanych inwestycji.

Więcej…