Współczesne przemiany na szeroko pojmowanym rynku doprowadziły nie tylko do przekształcania się samych podmiotów nań działających (przedsiębiorstw - zarówno małych, jak i wielkich korporacji - oraz osób fizycznych, nie wykorzystujących prawnej formy przedsiębiorstwa do wykonywania określonych świadczeń), ale również państw. Firmy musiały dostosować się do nowych czasów chociażby poprzez świadczenie usług kompleksowych, czyli takich, które łącza kilka różnych typów usług.
Firma
Czym jest zarządzanie jakością? Doktryna jakości
Modele motywacji. Czynniki motywacyjne
W historii zarządzania przedsiębiorstwem i teorii motywacji pojawiły się modele motywacji pracowników. Zasadniczo wyróżniono trzy podstawowe modele, rozwijane później i wielokrotnie dyskutowane.
Odejście kluczowych pracowników. System retencji kadr
Rotacja personelu w przedsiębiorstwach jest zupełnie naturalną sprawą i jej niski poziom nie powinien stanowić powodu do niepokoju. Gorzej jednak, gdy na odejście z firmy decyduje się kluczowy pracownik, dlatego zawczasu należy zaplanować jak zapobiec takiej sytuacji poprzez opracowanie systemu retencji kadr.
Fazy rozwoju przedsiębiorstwa a fundusze venture capital
Przedsiębiorstwo w zależności od wielkości i potencjału wyjściowego potrzebuje kapitału na różne cele. Nie istnieje jeden konkretny schemat wsparcia stosowany przez fundusze venture capital, bo każda sytuacja jest inna. Wszystko zależy od fazy rozwoju firmy.
Porównanie spółek handlowych
Decydując się na założenie własnej działalności gospodarczej możemy wybrać jej formę spośród sześciu dostępnych spółek handlowych. Zatem jakie dokładnie możemy wyróżnić rodzaje spółek handlowych i jaką warto wybrać?
Produktywność a kontrola produkcji
Produktywność jest parametrem według którego określić można jakość funkcjonowania firmy i efektywność wykorzystania zasobów. Aby móc ją ocenić konieczna jest rzetelna analiza i obserwacja procesów zachodzących w firmie. Wiedza o tym, czy potencjał firmy jest dobrze wykorzystany jest podstawą skutecznego zarządzania. Dzięki kontroli produkcji i zaobserwowaniu aspektów, które należy poprawić, zmienić lub spotęgować można znacznie podnieść produktywność zakładu i zagwarantować mu sukces.