W dobie świadomego dbania o środowisko konsumenci coraz częściej zaczynają zwracać uwagę na swoje codzienne decyzje. Starają się wybierać produkty przyjazne naturze, nawet jeżeli wiąże się to z wyższą ceną. W odpowiedzi na nową sytuację i ukierunkowane na ekologię potrzeby konsumenta powstał trend zwany zielonym marketingiem. To rodzaj marketingu opartego na dbaniu o środowisko. Dlatego często nazywa się go marketingiem środowiskowym, ekomarketingiem lub marketingiem odpowiedzialnym ekologicznie.
Marketing
Marketing ekologiczny, zielony, ekomarketing - termin, definicja
Potrzeby klienta
Potrzeba to stan braku czegoś, wynikający dostrzegania różnicy między istniejącym stanem, a stanem pożądanym. Działa ona jako czynnik motywujący, skłaniający jednostkę do aktywności, który może pomóc w spełnieniu danej potrzeby.
Mapowanie treści w content marketingu - krok po kroku
Aby skutecznie wdrożyć strategię content marketingową, warto pochylić się nad sporządzeniem mapy treści, która odpowie na pytania "co? gdzie? jak?" w kontekście związanych z marką tekstów oraz ich dystrybucji. Zanim bowiem powstanie odpowiednia treść, która może być np. zajawką, artykułem czy e-bookiem, należy przeprowadzić szereg innych czynności, które składają się na mapowanie treści. Podpowiadamy, jak przejść krok po kroku przez cały proces i jakie są jego zalety.
Jak identyfikować klientów?
Pozyskiwanie nowych, wartościowych leadów i działania marketingowe mające na celu nawiązanie wartościowych kontaktów to podstawa efektywnie działającego biznesu. Jednym z działań, o których nie możesz zapomnieć jest identyfikacja Klientów, a konkretnie ich potrzeb, preferencji i motywacji. Bardzo istotne jest zbieranie informacji, które umożliwią Ci przewidywanie zachowań i decyzji zakupowych Klientów oraz przygotowanie ofert sprzedażowych, programów lojalnościowych, które trafią w ich aktualne potrzeby. Na decyzje zakupowe wpływa wiele czynników, musisz wiedzieć co jest głównym motywatorem, który skłoni ich do zakupu Twoich produktów.
Marketing polityczny
Niezwykle trudno precyzyjnie ustalić daty praktycznego wykorzystania marketingu w polityce. Był to rodzaj stopniowej ewolucji technik oraz metod marketingowych stosowanych na początku w różnego rodzaju kampaniach wyborczych, które następnie objęły wszystkie działania polityczne i na dobre zagościły w tym świecie.
Jak napisać dobrą informację prasową?
Informacje prasowe należą do najpopularniejszych form reklamy, korzystają z niej zarówno wielkie korporacje, jak i małe firmy, które dopiero zaczynają budować swoją pozycję na rynku.
Więcej artykułów…
- Badania marketingowe - pojęcie, metody, etapy. Metodologia badań.
- Remarketing, a retargeting
- Marketing na rynku farmaceutycznym
- Czym jest marketing? Definicje, Marketing Mix
- Public Relations i propaganda - definicje, zasady działania
- Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie? Podstawy marketingu sklepowego
- MLM czyli marketing sieciowy
- Promocja - istota