Marketing

Cele i funkcje promocji

Promocja firmyCele promocji w przestrzeni firmy nie stanowią autonomicznego bytu. Oznacza to, że zawsze są podporządkowane ogólnym celom przedsiębiorstwa. W związku z tym, wszelkie działania w zakresie promocji są ściśle związane z wcześniej podjętymi decyzjami, dotyczącymi wyboru konkretnej strategii.

Więcej…

 

Definicja i rodzaje marketingu

Marketing personalnyProwadzenie własnego przedsiębiorstwa wcale nie jest takie proste i to właśnie marketing bardzo często jest szansą na sukces. Bardzo wiele osób do firm wdraża właśnie takie innowacyjne rozwiązania, za pomocą których możliwe jest stworzenie doskonałej marki, która będzie jedną z najbardziej popularnych na rynku. Nie jest to wcale takie proste w szczególności w przypadku, gdy przedsiębiorstwo dopiero pojawiło się na rynku i jest w pierwszych fazach rozwoju. Istotnie w takich wypadkach warto wykorzystać wszelkie rodzaje marketingu, aby nie tylko doskonale nim zarządzać, ale także zwiększyć popularność firmy na tyle, by znaleźć nowych klientów. Zatem czym dokładnie jest marketing oraz jakie można wyróżnić jego rodzaje?

Więcej…

   

Cele i narzędzia marketingu personalnego

Marketing personalnyNa tworzenie wizerunku przedsiębiorstwa wpływa wiele elementów. Są to zarówno kwestie zewnętrzne jak i wewnętrzne firmy. Do najważniejszych czynników należy na pewno jednoznaczna postawa, mówiąca o równowadze między oczekiwaniami pracowników a przedsiębiorstwem. Istotne jest również wzmacnianie swojej pozycji na rynku jako potencjalnego pracodawcy. By omawiany wyżej wizerunek mógł wpływać na postrzeganie firmy na rynku zarówno przez potencjalnych klientów jak i przez potencjalnych pracowników należy umiejętnie wykorzystywać marketing personalny.

Więcej…

 

Marketing ekologiczny, zielony, ekomarketing - termin, definicja

Zielony marketing ekologicznyW dobie świadomego dbania o środowisko konsumenci coraz częściej zaczynają zwracać uwagę na swoje codzienne decyzje. Starają się wybierać produkty przyjazne naturze, nawet jeżeli wiąże się to z wyższą ceną. W odpowiedzi na nową sytuację i ukierunkowane na ekologię potrzeby konsumenta powstał trend zwany zielonym marketingiem. To rodzaj marketingu opartego na dbaniu o środowisko. Dlatego często nazywa się go marketingiem środowiskowym, ekomarketingiem lub marketingiem odpowiedzialnym ekologicznie.

Więcej…

   

Potrzeby klienta

Potzreby klientaPotrzeba to stan braku czegoś, wynikający dostrzegania różnicy między istniejącym stanem, a stanem pożądanym. Działa ona jako czynnik motywujący, skłaniający jednostkę do aktywności, który może pomóc w spełnieniu danej potrzeby.

Więcej…

 

Jak identyfikować klientów?

Strategia marketingowaPozyskiwanie nowych, wartościowych leadów i działania marketingowe mające na celu nawiązanie wartościowych kontaktów to podstawa efektywnie działającego biznesu. Jednym z działań, o których nie możesz zapomnieć jest identyfikacja Klientów, a konkretnie ich potrzeb, preferencji i motywacji. Bardzo istotne jest zbieranie informacji, które umożliwią Ci przewidywanie zachowań i decyzji zakupowych Klientów oraz przygotowanie ofert sprzedażowych, programów lojalnościowych, które trafią w ich aktualne potrzeby. Na decyzje zakupowe wpływa wiele czynników, musisz wiedzieć co jest głównym motywatorem, który skłoni ich do zakupu Twoich produktów.

Więcej…