Ważnym aspektem w dziedzinie marketingu jest zaspokajanie potrzeb klientów. Klienci w każdym rodzaju działalności są najważniejszym elementem. To oni przyczyniają się do rozwoju firmy i sprawiają, że produkty i usługi, które posada firma w swoim portfolio. W przedsiębiorstwach dużą rolę odgrywa marketing, który pozwala pozyskać klientów i ich lojalność wobec danej marki.
Marketing
Orientacje: marketingowa, produkcyjna, sprzedażowa
Merchandising - co to jest? Definicja. Jak go wykorzystywać w sprzedaży?
Co to jest merchandising? Merchandising z definicji to wywieranie wpływu na zachowanie klienta za pomocą odpowiedniej prezentacji sklepu i oferowanych produktów w celu zwiększenia sprzedaży.
Cele i funkcje promocji
Cele promocji w przestrzeni firmy nie stanowią autonomicznego bytu. Oznacza to, że zawsze są podporządkowane ogólnym celom przedsiębiorstwa. W związku z tym, wszelkie działania w zakresie promocji są ściśle związane z wcześniej podjętymi decyzjami, dotyczącymi wyboru konkretnej strategii.
Definicja i rodzaje marketingu
Prowadzenie własnego przedsiębiorstwa wcale nie jest takie proste i to właśnie marketing bardzo często jest szansą na sukces. Bardzo wiele osób do firm wdraża właśnie takie innowacyjne rozwiązania, za pomocą których możliwe jest stworzenie doskonałej marki, która będzie jedną z najbardziej popularnych na rynku. Nie jest to wcale takie proste w szczególności w przypadku, gdy przedsiębiorstwo dopiero pojawiło się na rynku i jest w pierwszych fazach rozwoju. Istotnie w takich wypadkach warto wykorzystać wszelkie rodzaje marketingu, aby nie tylko doskonale nim zarządzać, ale także zwiększyć popularność firmy na tyle, by znaleźć nowych klientów. Zatem czym dokładnie jest marketing oraz jakie można wyróżnić jego rodzaje?
Marketing bezpośredni - definicja, narzędzia, historia
Początków marketingu bezpośredniego można doszukiwać się w XIX wieku. Początkowo był to nowatorski kanał dystrybucji zaprojektowany dla wszystkich tych, którzy nie mogli z różnych względów odwiedzić firmowego sklepu. Jednak czym jest współcześnie? Jaka jest jego historia, jakie są jego narzędzia? Odpowiedź na te pytania znajduję się w artykule.
Cele i narzędzia marketingu personalnego
Na tworzenie wizerunku przedsiębiorstwa wpływa wiele elementów. Są to zarówno kwestie zewnętrzne jak i wewnętrzne firmy. Do najważniejszych czynników należy na pewno jednoznaczna postawa, mówiąca o równowadze między oczekiwaniami pracowników a przedsiębiorstwem. Istotne jest również wzmacnianie swojej pozycji na rynku jako potencjalnego pracodawcy. By omawiany wyżej wizerunek mógł wpływać na postrzeganie firmy na rynku zarówno przez potencjalnych klientów jak i przez potencjalnych pracowników należy umiejętnie wykorzystywać marketing personalny.
Więcej artykułów…
- Marketing ekologiczny, zielony, ekomarketing - termin, definicja
- Potrzeby klienta
- Jak identyfikować klientów?
- Marketing polityczny
- Jak napisać dobrą informację prasową?
- Badania marketingowe - pojęcie, metody, etapy. Metodologia badań.
- Czym jest marketing? Definicje, Marketing Mix
- Public Relations i propaganda - definicje, zasady działania
- MLM czyli marketing sieciowy
- Promocja - istota