Zarządzanie

PivotPivot w firmie - co to?

W dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu elastyczność i zdolność do adaptacji mają ogromne znaczenie. Firmy działające w warunkach niepewności,
Struktura liniowaStruktura liniowa - definicja, zalety, wady, zastosowanie

Jednym z najstarszych i najprostszych modeli organizacyjnych jest struktura liniowa, która charakteryzuje się hierarchicznym układem władzy i jednooso
Struktura funkcjonalnaStruktura funkcjonalna - definicja, zalety, wady, zastosowanie

Jednym z najczęściej stosowanych modeli struktury organizacyjnej jest struktura funkcjonalna, która polega na podziale organizacji na jednostki specja
Struktura dywizjonalnaStruktura dywizjonalna - definicja, zalety, wady, zastosowanie

Struktura dywizjonalna to jeden z modeli organizacyjnych, który stosuje się głównie w dużych, rozbudowanych firmach działających na wielu rynkach lub
BootstrappingBootstrapping w biznesie - definicja, techniki, przykłady bootstrappingu

Bootstrapping w kontekście biznesowym oznacza rozwijanie firmy bez zewnętrznego finansowania, opierając się wyłącznie na dostępnych zasobach - głównie
MentoringMentoring - definicja, cele, proces

Mentoring to relacja partnerska między mentorem a jego uczniem, skierowana na odkrywanie i rozwijanie możliwości ucznia. Bazuje na przywództwie, inspi
Lean ManagementSzczupłe Zarządzanie (Lean Management), czyli na czym polega dostrzeganie marnotrawstwa w procesach?

W XXI wieku zarządzanie weszło w nowy, nieznany do tej pory etap. Zwłaszcza, jeżeli mówimy o zarządzaniu w dużych firmach produkcyjnych, których nakła
Optimum technologiczneOptimum technologiczne

Współczesne przedsiębiorstwa dążą do maksymalnej efektywności produkcji przy jednoczesnym minimalizowaniu kosztów. Jednym z ważnych pojęć związanych z
Optimum ekonomiczneOptimum ekonomiczne

W ekonomii i zarządzaniu bardzo ważną kwestią jest optymalne wykorzystanie zasobów, tak aby osiągnąć maksymalne korzyści przy minimalnych kosztach. Po
Assessment CenterAssessment Center - etapy i przebieg AC

Metoda Assessment Center jest metodą systematyczną. Każdy etap pracy kończy się bardzo konkretnym rezultatem. W literaturze możemy doszukać się kilku
Systemy zarządzania bezpieczeństwemCzym są systemy zarządzania bezpieczeństwem i jakie mają zastosowanie?

Bezpieczeństwo jest kluczowe w realizacji wielu procesów - aby osiągnąć jego optymalny poziom, stosuje się zaawansowane systemy zarządzania. Prawidłow
Zarządzanie zasobami ludzkimiCzym jest zarządzanie zasobami ludzkimi? Definicja, istota, cechy, funkcje

Historia zarządzania zasobami ludzkimi jest równie długa, co historia pracy i organizacji. Zasoby ludzkie stanowią najważniejszy kapitał każdej organi