Zarządzanie

Czym jest zarządzanie jakością? Doktryna jakości

Zarządzanie jakościąWspółczesne przemiany na szeroko pojmowanym rynku doprowadziły nie tylko do przekształcania się samych podmiotów nań działających (przedsiębiorstw - zarówno małych, jak i wielkich korporacji - oraz osób fizycznych, nie wykorzystujących prawnej formy przedsiębiorstwa do wykonywania określonych świadczeń), ale również państw. Firmy musiały dostosować się do nowych czasów chociażby poprzez świadczenie usług kompleksowych, czyli takich, które łącza kilka różnych typów usług.

Więcej…

 

Czym są systemy zarządzania bezpieczeństwem i jakie mają zastosowanie?

Systemy zarządzania bezpieczeństwemBezpieczeństwo jest kluczowe w realizacji wielu procesów - aby osiągnąć jego optymalny poziom, stosuje się zaawansowane systemy zarządzania.

Więcej…

   

Szczupłe Zarządzanie (Lean Management), czyli na czym polega dostrzeganie marnotrawstwa w procesach?

Lean ManagementW XXI wieku zarządzanie weszło w nowy, nieznany do tej pory etap. Zwłaszcza, jeżeli mówimy o zarządzaniu w dużych firmach produkcyjnych, których nakłady oraz straty ponoszone ze względu na nieodpowiednie dysponowanie dostępnymi środkami, pracownikami i rozwiązaniami, opiewają na wysokie kwoty. Ten etap to w zasadzie proces, a dokładniej szczupłe zarządzanie.

Więcej…

 

NPM - New Public Management

New Public ManagementNPM ( New Public Management ) zakłada zastąpienie biurokratycznego modelu zarządzania administracyjnego i wprowadzenie modelu menadżerskiego czyli zastosowanie w sektorze publicznym zasad i modeli zarządzania znanych i stosowanych w sektorze prywatnym.

Więcej…

   

Assessment Center - etapy i przebieg AC

Assessment CenterMetoda Assessment Center jest metodą systematyczną. Każdy etap pracy kończy się bardzo konkretnym rezultatem. W literaturze możemy doszukać się kilku odrębnych podziałów tej metody.

Więcej…

 

Coaching - definicja i istota

CoachingCoaching jest to interaktywny proces za pomocą którego, kierownicy i menadżerowie rozwijają zdolności pracowników lub rozwiązują problemy związane z osiągnięciem możliwie najlepszych wyników. Proces ten polega na połączeniu takich elementów jak: indywidualnie udzielane wsparcie, pomoc techniczna oraz wyzwanie. Spoiwem tych elementów jest więź emocjonalna, która zostaje wytworzona przez coacha i jego podopiecznego.

Więcej…