Obecnie reklamowymi guru są reklama telewizyjna oraz internetowa, natomiast reklamę radiową można uznać za tą trzecią lub nawet czwartą w rankingu za reklamą prasową. Dawniej, gdy Internet nie istniał, a telewizja nie była tak powszechna, każdy walczył o to, aby mieć chociaż kilka sekund reklamy w radiu.
Mimo, że radio wydaję się być gorszym narzędziem reklamy od telewizji czy Internetu, nie oznacza to, że jest całkowicie bezużyteczne. Reklama radiowa ma zarówno swoje wady jak i zalety.
Zalety reklamy radiowej:
- reklamy radiowej można wysłuchać wszędzie w pracy, jadąc samochodem czy idąc na mieście,
- jeśli ma zasięg krajowy czy międzynarodowy trafia do dużej liczby odbiorców,
- możliwość bardzo elastycznego planowania emisji reklam,
- niski koszt przynajmniej w porównaniu do reklamy telewizyjnej co jest bardzo ważne zwłaszcza dla nowych producentów dopiero wchodzących na rynek i chcących reklamować swoje produkty,
- prostota w przekazywaniu treści reklamowych.
Wady reklamy radiowej:
- jeśli reklama ma zasięg krajowy czy międzynarodowy jest to zaleta, ponieważ trafi do dużej liczby odbiorców, natomiast jeśli ma zasięg tylko lokalny można to uznać za wadę, bo taka reklama trafi do niewielu słuchaczy,
- z pewnością ma też mniejszy stopień przyciągania uwagi jest wielu odbiorców nie koncentrujących się na informacjach radiowych, a to z powodu tego, że często słuchając radia wykonują oni też inną czynność,
- ogranicza się tylko do dźwięku, a jak wiadomo najlepsza jest widzialna reklama, gdzie można wyeksponować wszystkie zalety produktu czy usługi,
- jest ulotna,
- trudno wyróżnić ją z "tłumu" reklam radiowych.
Jak zatem widać reklama radiowa ma swoje wady i zalety. Z pewnością nie można jej odstawiać na boczny tor, radio ma sporo słuchaczy więc zawsze będzie dobrym przekaźnikiem reklamowym nawet jeśli wydaje się być tą trzecią czy czwartą siłą reklamową.
Komentarze