Cechy dobrej reklamy

cechy reklamyDoskonalenie i modyfikacja reklam powinny iść w parze z pragnieniami i oczekiwaniami konsumentów. Zastanawiając się nad cechami dobrej, przyciągającej reklamy, warto jest zwrócić uwagę na nasze najbliższe otoczenie.

Człowiek powinien być nie tylko dobrym obserwatorem innych, ale także i samego siebie. Często doskonałym pomysłem na reklamę może okazać się to, co nas przyciąga, co chcielibyśmy zobaczyć.

Złą sławę zyskują te produkty, których reklamy są dokuczliwe, mówione często zbyt zachęcającym i spokojnym językiem, które wzbudzają podejrzenia inteligentniejszych ludzi. Trudno jest znaleźć osobę, której nie irytuje wielka reklama internetowa zajmująca całe pole ekranu, lub bardzo długa reklama telewizyjna mówiące jedynie o niezwykłych, często nierealnych właściwości jakiegoś produktu.

Znacznie lepiej przekłada się to w przypadku reklam śmiesznych, mało poważnych, ale niosących jakiś przekaz. Reklama nie powinna zawierać zbyt dużej ilości przekłamań, zwłaszcza tych, które są proste do weryfikacji. Przykładowo każdy wie, że usunięcie kałuży tłuszczu jest nie możliwe po dodaniu kropli płynu do mycia naczyń. Takie sytuacje przedstawiane w reklamach sprawiają, że ludzie czują się oszukani i ogłupiani, często decydując się na inny produkt. Dobra reklama powinna dać osobie ją oglądającą poczucie bezpieczeństwa, że zakupiony przez nią produkt spełni jej oczekiwania, a jej przekaz powinien być wartościowy i dawać ludziom poczucie szacunku wobec nich. Oczywiście równie ważny jest jej wygląd. Jeśli jest to reklama internetowa to powinna rzucać się w oczy, ale nie w sposób dokuczliwy, lecz łagodny. Zamiast intensywnie czerwonego, drażniącego tła można zwrócić uwagę jej nietypowym kształtem, czy wielkością liter i rodzajem czcionki. Reklamy telewizyjne powinny przyciągać oglądających np ładnym tłem, atrakcyjnością prezentujących osób oraz charakterystycznymi, unikalnymi zwrotami, których odbierający nie usłyszy nigdzie indziej. Dużą popularnością cieszą się reklamy, których oryginalność i zabawność użytych dialogów jest tak dobra, że przechodzi do slangu, mowy potocznej i zostaje tam na długi czas.

Sławne osobowości w reklamach

Nietrudno się domyśleć, że wystąpienie znanej osoby w reklamie, w zależności od tego czym się ona zajmuje i co reklamuje jest często bardzo dobrym pomysłem na przyciągnięcie klientów. Niestety często także jest totalną porażką. Osoba reklamująca jakiś artykuł powinna mieć duże zaufanie u ludzi, być uważana za uczciwą, uprzejmą i pracowitą. Ważne jest, by reklamowała produkt, który przewidywalnie może jej się przydać. Sportowiec może być dobrą osobą do reklamowania zdrowej żywności, ale zdecydowanie nie pasował by np. do reklamy znanego piwa.

Najlepsze tło, otoczenie

Wbrew pozorom jest to bardzo ważny element ułatwiający przyciągnięcie wzroków użytkowników internetu i telewizji. Reklamy internetowe dobrze zapamiętują się, jeśli ich kolory są żywe, ale dość delikatne. Dobrze jest wykorzystać grę zielonego i niebieskiego, gdyż barwy te dodatkowo wpływają na szybkość zapamiętywania.Natomiast reklamy telewizyjne np. przedstawiające zdrowe produkty spożywcze powinny być prezentowane na tle przyrody, miejsc mało zurbanizowanych, przyciągających swoim pięknem.

Dźwięk, muzyka

Podkład dźwiękowy powinien być przyciągający, ale niedrażniący. Mowa powinna być wartościowa, wyraźna i wzbudzająca zaufanie, natomiast muzyka w zależności od rodzaju reklamy spokojna, lub dynamiczna, ale nie chaotyczna.

Inne porady

Dobrze jest, gdy reklama skupia uwagę osób w każdym wieku. Sukces odnoszą także reklamy artykułów dla dzieci, których sposób prezentowania podoba się zarówno osobie dorosłej, jak i zapamiętuje się u dziecka dopominającego się o zakup. Zbyt częste powtórzenia tych samych słów wpływają na zapamiętywanie, lecz są także irytujące, należy więc stosować odpowiedni umiar.

Dobrze, kiedy reklama zaznacza choć jedną pewną i ważną cechę produktu, która na pewno się sprawdzi.

Komentarze

Sławomir
Jak stara prawda mówi reklama dźwignią handlu i trudno się z tym nie zgodzić zarówno czy chcemy dojść do swoich potencjalnych klientów z usługami czy towarami. Jednak ja zawsze powtarzam że najważniejsze to odpowiednia reklama w odpowiednim miejscu. Jaki sens ma reklama proszku do prania w serwisie samochodowym i części do aut w serwisie dla pań. Jeżeli dobrze określimy grupę docelowa i reklama będzie się znajdować w odpowiednich tematycznie mediach wtedy już mamy połowę sukcesu reszta to już kwestia samej reklamy.
http://geldmarket.pl
Widoczni
Nie do końca zgadzam się ze stwierdzeniem, że "Dobrze jest, gdy reklama skupia uwagę osób w każdym wieku". Obieranie za target wszystkich kategorii wiekowych, nie sprzyja jej jakości, zazwyczaj sprawia że jest byle jaka. Aby wyróżnić się na tle konkurencji, reklama musi być dobrze dobrana. Szczególnie w reklamie internetowej, mamy możliwość dokładniejszego targetowania i dopasowania reklamy do grupy wiekowej.
https://widoczni.pl/
Karolina
Reklama to jeden z najbardziej potrzebnych środków w biznesie. Bez dobrej reklamy nie ma dobrych interesów. Trzeba ją dobrze dobierać.