Wygodne odbieranie paczek z punktów odbioru

Usługi kurierskieUsługi kurierskie cieszą się z roku na rok coraz większym zainteresowaniem.

Obecnie przesyłki kurierskie mogą między innymi być wysyłane do punktów odbioru, skąd odbiorca może je wygodnie podjąć, w dowolnie wybranym terminie. Na czym to dokładnie polega? Usługę przedstawiamy na przykładzie firmy kurierskiej DHL Parcel oraz jej sieci punktów odbioru paczek.

Samodzielny odbiór przesyłek

Statystyki pokazują, że w Polsce jest już 25,8 mln internautów (źródło: https://ecommercepolska.pl/files/9414/6718/9485/E-commerce_w_polsce_2016.pdf), z czego 48 proc. dokonało kiedyś zakupów online. Kupowanie w Internecie jest powszechne, a eksperci prognozują, że w przyszłości trend ten się utrzyma.

Trudność pojawiała się, gdy kurierzy nie mogli zastać odbiorcy przesyłek

Wygoda i szybkie tempo życia sprawiają, aż 26% osób wybiera odbiór towaru w punkcie stacjonarnym.- wynika z raportu „Płatności cyfrowe 2016” Izby Gospodarki Elektronicznej..

Możliwość wyboru miejsca doręczenia przesyłki innego niż adres domowy lub pracy jest dobrym rozwiązaniem dla tych odbiorców, które nie mogą poczekać na kuriera. W takich sytuacjach pomocne są stacjonarne punkty odbioru, którymi dysponuje między innymi firma DHL Parcel. Pozwalają one na samodzielny odbiór przesyłek o dowolnej porze i w dogodnym dla odbiorcy miejscu.

Punkty partnerskie DHL, Parcelshop zlokalizowane są w niewielkiej odległości od szlaków komunikacyjnych, centrów handlowych. Dlatego klient, jadąc z pracy do domu, na zakupy, czy zawieźć dzieci do szkoły, może wstąpić do wybranego punktu i odebrać wygodnie swoją przesyłkę.

Wybór dogodnej lokalizacji punktów partnerskich DHL Parcel jest stanowi wygodne i przydatne uzupełnienie oferty usług kurierskich. Firma oferuje możliwość odbioru przesyłek kurierskich z wielu znanych sklepów i punktów usługowych, takich jak jak:

  • salony inmedio,
  • punkty 1 minute,
  • salony RELAY,
  • stacje benzynowe Shell,
  • Małpka Express,
  • stacje benzynowe Moya,
  • lokalne punkty usługowo-handlowe.

Sieć punktów partnerskich DHL Parcelshop liczy obecnie ponad 1400 punktów, a do końca 2017r. planowane jest jej powiększenie o kolejne 1200 punktów.

Klienci indywidualni mogą skorzystać z tj formy odbioru przesyłek w bardzo prosty sposób. Przy finalizacji zakupów w sklepie internetowym należy wybrać w opcjach dostawę do punktu nadań i odbioru DHL Parcelshop, dogodnego pod względem naszej lokalizacji.

Co istotne, w punktach partnerskich DHL Parcelshop klient indywidualny może odbierać paczki o wadze maksymalnie do 25 kg i wymiarach do 80x60x60 cm.

DHL Parcel posiada w Polsce także sieć 60 automatów służących do bezobsługowego odbioru przesyłek - DHL Parcelstation. Działają one m.in. na terenie Krakowa, Wrocławia czy Poznania. Wybór dostawy internetowych zakupów do Parcelstation jest tak samo prosty, jak w przypadku punktów DHL Parcelshop. Po prostu, przy finalizacji zakupów w sklepie internetowym należy wybrać w opcjach dostawę do punktu nadań i odbioru DHL Parcelstation, dogodnego pod względem naszej lokalizacji. Warto pamiętać, że przesyłka odbierana w Parcelstation nie może być cięższa niż 25 kg, a jej rozmiar nie może przekraczać parametrów: 60x40x40 cm.

Firma kurierska DHL Parcel pozwala na śledzenie przesyłki po numerze nadania, daje także możliwość skorzystania z bezpośredniego powiadomienia e-mail/sms, o planowanym czasie doręczenia. Powiadomienia te są bezpłatne. W momencie, kiedy przesyłki kurierskie finalnie trafią do punktu DHL, klient otrzymuje e-mail lub sms z kodem PIN, niezbędnym do odbioru. Paczka czeka w punkcie odbioru przez kolejne 7 dni.

Komentarze