Witryna sklepowa - wizytówka marki w punkcie sprzedaży

Witryna sklepowaWitryny sklepowe w galeriach handlowych, pasażach czy innych obiektach sprzedażowych to niezwykle potężne narzędzie, dzięki któremu możliwe jest zaprezentowanie nie tylko produktów obecnych w sklepie, ale przede wszystkim wartości i sposobu komunikacji marki.

Witryna sklepowa ma wiele funkcji, spośród których najważniejsze to: zaciekawić potencjalnych klientów i zwiększyć konwersję sprzedażową. Nie należy zapominać, że witryna musi być spójna z komunikacją marki oraz jej strategią marketingową. Dobrze zaprojektowana i zaaranżowana witryna jest w stanie skutecznie wzmocnić wizerunek marki, dostarczając jej silny sprzedażowy bodziec.

Witryna wystawowa to najważniejsze miejsce w całym sklepie

Według ekspertów od visual merchandisingu witryny sklepowe są najważniejszym miejscem w sklepie, stanowiącym swego rodzaju wizytówkę obiektu. To one odpowiadają za wywoływanie pierwszych skojarzeń i emocji u odbiorców oraz pozwalają wyłonić potencjalnych "gorących" klientów spośród osób mijających sklepową wystawę.

Według specjalistów od sektora retailowego witryna sklepowa pełni cztery podstawowe funkcje: informacyjną, zachęcającą, przekonującą i przypominającą.

Funkcja informacyjna sprowadza się do prezentacji asortymentu dostępnego w sklepie, informuje klientów o aktualnych kolekcjach, panującym sezonie oraz różnych akcjach promocyjnych lub wyprzedażowych.

Funkcja zachęcająca i przekonująca motywuje klientów do odwiedzenia sklepu, zapoznania się z jego ofertą oraz do podjęcia zakupowej decyzji.

Funkcja przypominająca przypomina potencjalnemu klientowi o zbliżających się okazjach zakupowych - np. świętach czy sezonach, a także przypomina mu o marce, jej produktach oraz planowanych przez konsumenta potrzebach zakupowych.

Jak zaaranżować witrynę sklepową?

Aranżacja i projektowanie witryny sklepowej to złożony i wieloetapowy proces, który opiera się przede wszystkim na precyzyjnym określeniu docelowej grupy odbiorców, uwypukleniu specyfiki i mocnych stron marki, a także zaprezentowaniu jej w możliwie najefektywniejszy sposób.

Witryny sklepowe powinny być regularnie zmieniane tak, aby móc w spójny i nienachalny sposób przedstawić konsumentom poszczególne elementy nowych kolekcji i zachęcić ich do zakupu. W witrynie należy umieszczać produkty komplementarne, które wspólnie stworzą przejrzysty i atrakcyjny w zakupie zestaw.

Nie należy zapominać o odpowiedniej aranżacji scen świetlnych oraz prawidłowym doborze mebli wystawowych. Równie istotna jest także kompozycja zastosowanych barw oraz wykorzystanie multimedialnych elementów wystawowych - np. ekranów czy standów.

Szukasz ekspertów od visual merchandisingu? Twoje stoisko wystawowe Canvas zapewni możliwie największą efektywność i współczynnik konwersji.

Ocena: 5.0

Komentarze