Whitepress i influencer marketing

Influencer marketingNie od dziś wiadomo, że zatrudnienie do reklamy znanej osoby, która swoim wizerunkiem promować będzie produkt lub markę, może przełożyć się na wzrost zysków. Nic więc dziwnego, że z reklam telewizyjnych i bilbordów przemawiają do nas postacie znanych osób. Od kiedy działania wielu firm przeniosły się do Internetu, możemy zauważyć ten trend także w marketingu internetowym. Choć influencer marketing rozwija się w sieci stosunkowo niedługo, w ostatnich latach stał się bardzo popularny w działaniach e-marketingowych. Nic więc dziwnego, że zarówno wielkie, jak i mniejsze marki wykazują żywe zainteresowanie blogosferą.

Ponad połowa konsumentów przyznaje, że zdarza im się podejmować decyzje zakupowe pod wpływem znanych i wpływowych w mediach osób. Nierzadko są to znani blogerzy lub vlogerzy, którzy dla internautów wydają się bardziej wiarygodni, niż postacie pojawiające się w mediach tradycyjnych. W erze Internetu YouTube bije rekordy popularności. Jak wskakują statystyki (IRCenter), miesięcznie odwiedza go już 17 milionów Polaków. To zdecydowanie więcej osób niż ogląda telewizję publiczną, czy popularne telewizyjne kanały komercyjne.

Influencer marketing odpowiedzią na potrzeby reklamodawców

Czym dokładnie jest influencer marketing? Najprościej rzecz ujmując to forma reklamy, która skupia wokół siebie znaną i wpływową w mediach osobę, czyli influencera. To osoba, która dzięki swojej popularności wpływa na opinie i decyzje zakupowe obserwujących ją ludzi. Infuencerem może więc być bloger lub vloger prowadzący własną stronę albo działający w mediach społecznościowych.

Warto wspomnieć w tym miejscu, że ¾ odbiorców treści, które przekazywane są przez influencerów, to młodzi ludzie w wieku do 35 lat. Z przeprowadzonych w 2016 roku przez Google badań wynika natomiast, że około 70% nastolatków bardziej przywiązuje uwagę do opinii twórców YouTube niż gwiazd filmowych i telewizyjnych. To bardzo aktywni w mediach społecznościowych młodzi ludzie. Subskrybują, komentują i obserwują swoich idoli. Naśladują wyznaczane przez nich trendy, a nierzadko także sposób bycia.

Nic zatem dziwnego, że influencer marketing stał się bardzo pożądaną formą reklamy. Kluczowym czynnikiem decydującym o jej efektywności będzie właściwy dobór influencera do grupy docelowej odbiorców.

Narzędzia influencer marketingu

Najpopularniejsza z działających na polskim rynku platform e-marketingowych znana jest głównie z modułów przeznaczonych do przeprowadzania kampanii content marketingowych. Doświadczeni e-marketerzy wiedzą jednak, że posiada ona także inne funkcjonalności. Jedną z nich jest możliwość prowadzenia influencer marketingu.

Whitepress, bo o nim tu mowa, dysponuje obszerną bazą influencerów. Obecnie jest to ponad 4200 osób, które prowadzą własne blogi albo wykazują się aktywnością w mediach społecznościowych. Nie wystarczy jednak posiadać konta na Facebooku, aby zostać influencerem. Konieczne jest jeszcze spełnienie określonych wymogów, co do popularności bloga, konta lub kanału. Whitepress przy rejestracji konta influencera będzie żądał podania jego imienia i nazwiska oraz danych dotyczących ilości unikalnych użytkowników, followersów lub subskrybentów. Minimalne konieczne do spełnienia wymagania, w zależności od rodzaju prowadzonej działalności, to:

  • Blog - 1000 unikalnych użytkowników,
  • YouTube - 500 subskrybentów,
  • Facebook - 5000 fanów,
  • Instagram - 5000 obserwujących osób,
  • Twitter - 1000 followersów,
  • Snapchat - 1000 widzów,
  • LinkedIn - 500 obserwujących osób.

Przy rejestracji influencer może wskazać więcej niż jeden rodzaj prowadzonej przez siebie działalności, z tym jednak, że przynajmniej jeden z nich musi spełnić wskazane minimalne wymagania. Konieczne będzie zatem podanie statystyk z Google Analytics, a także oferty cenowej influencera. Przydatne może być także podanie tematyki wpisów i udostępnianych filmów. To znacznie ułatwia reklamodawcom wyszukiwanie odpowiadającej ich wymaganiom oferty influencer marketingu.

Platforma Whitepress jest wygodnym sposobem prowadzenia kampanii influencer marketingu. Znacznie skraca czas wyszukiwania odpowiadających reklamodawcy influencerów i umożliwia elastyczną, choć formalną komunikację między stronami. Interfejs platformy jest stosunkowo prosty i intuicyjny w obsłudze. Co ważne, założenie i obsługa modułu influencera jest całkowicie darmowa.

Artykuł powstał we współpracy z https://www.blog.gdaq.pl/2017/07/whitepress-zrodlo-dobrej-jakosci-linkow-i-nie-tylko.

Komentarze