Trzy kroki do skutecznej kampanii ulotkowej

Kampania reklamowa ulotkowaCzy w ulotki reklamowe nadal warto inwestować?

Tak! Ale taką kampanię trzeba dobrze zaplanować, trzymając się 3 kluczowych zasad.

Ulotki to narzędzie reklamowe znane od dawna i doskonale konkurujące z nowoczesnymi rozwiązaniami, takimi jak reklama internetowa. Inwestycja taka nie wiąże się z wysokimi kosztami, a w wielu przypadkach okazuje się bardzo opłacalna.

Jednak efekty te będą odczuwalne tylko wtedy, gdy kampania zostanie właściwie zaplanowana i podporządkowana kilku kluczowym zasadom.

Analiza grupy docelowej

Podstawą kampanii jest trafne wskazanie, przeanalizowanie i dotarcie do grupy docelowej. Każda firma, produkt czy usługa stanowi obiekt zainteresowania odbiorców o określonym zapotrzebowaniu, dlatego ulotka trafiająca do przypadkowego odbiorcy nie przyniesie oczekiwanego efektu. Wydaje się oczywiste, że producent maszyn rolniczych rozdający ulotki wśród mieszkańców centrum dużego miasta nie może raczej liczyć na duże zyski z kampanii, tymczasem nadal wielu przedsiębiorców nie przykłada wystarczającej wagi do szczegółowego określenia grupy docelowej - pod względem lokalizacji, wieku, zainteresowań czy statusu społecznego. Na szczęście pomóc w tym mogą profesjonalne firmy, takie jak Dystrybucja Polska, które na podstawie ustalonych cech socjodemograficznych wskażą najlepszy rejon dystrybucji, a następnie przeprowadzą skuteczny kolportaż.

Efektowny projekt reklamy

Ulotka, która ma przekonać odbiorcę do odwiedzenia sklepu, zakupu produktu czy skorzystania z usługi, musi mieć przyciągający wzrok projekt graficzny, a przede wszystkim treść opracowaną zgodnie z przeanalizowanymi oczekiwaniami grupy docelowej. Ulotka powinna zrobić dobre pierwsze wrażenie i od razu przykuć uwagę, a odpowiedzialny jest za to głównie chwytliwy nagłówek i atrakcyjna grafika. Przekaz ulotki musi odpowiadać na konkretną potrzebę odbiorcy, a także mobilizować do określonego działania - odwiedzenia strony WWW, wykonania telefonu czy wizyty w placówce. Jako mobilizacja doskonale działają wszelkie kupony rabatowe, które dodatkowo pomagają zmierzyć skuteczność całej kampanii.

Jakość ulotki a wizerunek firmy

Każdy specjalista od reklamy wskazuje na to, że ulotka oddziałuje na odbiorcę nie tylko zaprezentowanymi informacjami i wyglądem, ale też jakością wykonana. Jeśli druk jest niewyraźny czy rozmazuje się przy dotyku, a papier jest szorstki, zbyt miękki czy łatwo ulega uszkodzeniom, wtedy automatycznie pojawia się negatywna konotacja z promowaną marką. Jeśli chce się nadmiernie zaoszczędzić na jakości ulotki, kampania nie tylko nie będzie skuteczna, ale może negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy.

Inwestując w ulotki, warto opierać się o pomoc fachowców. To oni pomogą wybrać grupę docelową, stworzyć ciekawą dla odbiorcy ulotkę, wyprodukować ją w odpowiedniej jakości, a następnie dostarczyć we właściwy sposób. Doświadczenie ekspertów pozwoli przeprowadzić kampanię, która szybko przyniesie pozytywne rezultaty.

Ocena: 5.0

Komentarze