Tak teraz dba się o partnerów biznesowych, bądź na czasie!

Partnerzy biznesowiNawiązanie korzystnej, trwałej relacji biznesowej, przynoszącej korzyści dla naszej firmy, wymaga wielu zabiegów z zakresu marketingu B2B. Jakie działania należy podejmować, aby jak najlepiej zadbać o swoich partnerów w biznesie? Jakie są nowoczesne trendy w tym zakresie?

Najważniejsze statystyki marketingu B2B

Na podstawie informacji przedstawionych przez Amerykańską Grupę Bravet należy powiedzieć, że 40 proc. kontraktów biznesowych trafia do firmy, której przedstawiciele handlowi czy sprzedawcy jako pierwsi odpowiedzieli na zapytanie ze strony klienta biznesowego. Ważna jest szybkość nawiązywania kontaktu z klientem, zwłaszcza jeśli to on jest tego kontaktu prowodyrem. Czas udzielenia informacji i odpowiedzi na interesujące go zapytania i wysyłka oferty powinny nastąpić jak najszybciej. Może to doprowadzić do zbudowania pozytywnego obrazu naszej firmy i zadowolenia, a nawet zachwycenia klienta jego natychmiastową obsługą na możliwie jak najwyższym poziomie.

Nie można z drugiej strony rezygnować z nawiązywaniu kontaktu z tym samym kontrahentem, ponieważ nawet 80 proc. sprzedaży odbywa się dopiero po nawiązaniu 5 kontaktów handlowych.

Sprzedaż i nawiązanie trwałego kontaktu z kontrahentem biznesowym będą realizowane z większą efektywnością, jeśli sprzedawca rozumie potrzeby klienta. Niestety, tylko 13 proc. partnerów biznesowych uznaje, że tak właśnie jest. Być może to kosztowne dla firmy, ale należy pamiętać i o tym, że utrzymanie istniejącego klienta jest nawet 6 razy mniej kosztowne niż pozyskanie nowego.

Jak najlepsi dbają o swoich kontrahentów biznesowych?

Pozyskanie kontrahenta dla swojej firmy to jedno, a utrzymanie jego zainteresowania ofertą oraz lojalności wobec firmy to zupełnie inna kwestia. Najlepsi w branży radzą, aby pomagać kontrahentom na każdym kroku, jeśli tylko jest to możliwe, ponieważ jeśli oni zarobią, my również zarobimy.

W relacjach z partnerami handlowymi i kontrahentami firmy realizujące marketing B2B gwarantują długofalowe partnerstwo, uczciwość i przejrzystość we wszelkich działaniach handlowych. Opierają współpracę na wymianie doświadczeń i poszukiwaniu jak najlepszych w danym czasie rozwiązań, dla uzyskania obopólnych korzyści.

Firmy dbające o kontrahentów biznesowych podejmują się także organizacji różnego rodzaju eventów biznesowych typu B2B. To element event marketingu, który pomaga w skutecznym nadążaniu za zmieniającymi się pragnieniami i potrzebami klientów. Zadaniem eventów jest motywowanie kontrahentów do budowania prawdziwych i zintensyfikowanych relacji biznesowych. To doskonałe narzędzie do dążenia do celu, jakim jest utrzymanie lojalności partnerów biznesowych wobec naszej marki.

Ważne jest, aby wydarzenie, na które zapraszamy naszych kontrahentów, było dobrze zorganizowane. Mogą to być wyjazdy w plener, eventy motoryzacyjne, koncerty, wydarzenia branżowe takie jak targi i wystawy czy też prezentacje nowych produktów w najbardziej atrakcyjny sposób, ograniczone jednak dla wąskiej grupy najlepszych i najcenniejszych kontrahentów biznesowych. Dobra organizacja eventu B2B pozwoli na zbudowanie wizerunku marki jako poważnego, innowacyjnego eksperta w swojej dziedzinie, z którym warto nawiązać długofalową, owocną współpracę.

Wzmacnianie pozytywnego wizerunku

Na każdym kroku należy wzmacniać dobry kontakt z kontrahentem. Wszystkie przesyłane mu oferty i promocje powinny być zindywidualizowane i dopasowane do jego preferencji. Ich poznawaniem powinni na bieżąco zajmować się marketerzy, specjalizujący się w takiej tematyce. Nawet prezenty i drobne upominki, na przykład z okazji świąt Wielkiej Nocy czy Bożego Narodzenia także nie powinny być wybierane losowo - muszą spełniać pewne oczekiwania klientów. Najlepsi kontrahenci powinni otrzymywać od naszej firmy najcenniejsze prezenty, niosące za sobą dawkę pozytywnych emocji i sprawiające, że nazwa naszego przedsiębiorstwa będzie się jak najlepiej kojarzyła.

Autorem artykułu jest drivingexperience.pl - Agencja Eventowa z adrenaliną we krwi. Naszą specjalnością jest organizacja imprez samochodowych i eventów motoryzacyjnych na torach wyścigowych oraz w unikatowych lokalizacjach w Polsce i Europie

Komentarze



Zarządzanie zespołemO sukcesie każdego przedsiębiorstwa, niezależnie czym ono się


Logo firmyIdentyfikacja wizualna przedsiębiorstwa jest Twoją wizytówką, tym, co klient widzi jako jeden


Kontrola pracownikówWraz z postępem, który dokonał się w ostatnich 20 latach w obszarze szero


Restrukturyzacja przedsiębiorstwaGlobalny kryzys, albo wzrost konkurencji w bran