Remarketing, a retargeting

RemarketingNie od dziś wiadomo, że skomplikowane pojęcia nie raz definiowane są w wieloraki sposób. Czym jest remarketing, a co oznacza retargeting? Jakie są różnice pomiędzy tymi pojęciami?

Remarketing

Jeszcze do niedawna remarketing oznaczał wyświetlanie reklam wszystkim osobom, jakie odwiedziły naszą stronę internetową. Czyli dla wszystkich osób, które wchodząc na stronę okazały zainteresowanie ofertą, jednak z nieznanego powodu zrezygnowały z dokonania zakupu. Dla dokładnego zrozumienia remarketingu, warto sobie zobrazować to pojęcie na podstawie przykładu. Kiedy jesteśmy zainteresowani kupnem danego artykułu, zazwyczaj pierwszą rzeczą, jaką robimy jest przeglądanie stron internetowych w poszukiwaniu opinii, które dotyczą konkretnego modelu. Wchodzimy na strony różnych sklepów internetowych w celu porównania cen wybranego przez nas modelu, kiedy trafimy na korzystną ofertę, opuszczamy stronę, bo nie jesteśmy do końca przekonani czy nasz wybór jest słuszny. Strona, na której oglądaliśmy modele korzystając z remarketingu i zamieszczonej informacji o akceptacji plików cookies, nawet przez kolejnych kilka tygodni będzie wyświetlała nam reklamę tych właśnie produktów. Remarketing to nic innego jak reklama śledząca, jest to najprostszy sposób na to, by konkretny użytkownik powrócił na oglądaną wcześniej stronę internetową i dokonał zakupu przeglądanych modeli.

Czym jest retargeting?

Choć dużej różnicy pomiędzy remarketingiem, a retargetingiem nie ma, to niektórzy twierdzą, że pierwsze pojęcie jest znacznie szersze. Retargeting oznacza namierzanie użytkownika na swoim serwisie internetowym oraz wyświetlanie reklam na innych stronach, jakie odwiedza. Najpopularniejszy mechanizm to Pixel na Facebooku. To specjalny kod, jaki umieszczany jest na stronie www, dla tych którzy nie specjalnie orientują się w sprawach technicznych, Facebook przeprowadza przez cały proces krok po kroku. Pozwala na uzyskanie informacji o osobach, jakie odwiedziły stronę internetową, a po wykupieniu reklamy będzie ją im wyświetlać. Kiedy klient wchodzi na stronę, Pixel od razu zauważa wszystkie aktywności przez niego wykonane. Dane te z łatwością można wykorzystać w celu wyświetlenia reklamy konkretnej grupie osób np. tym, którzy włożyli produkt do koszyka ale nie dokonali zakupu. Do przeprowadzenia retargetingu można wykorzystać swoją listę mailingową, pozwoli to na zaimportowanie adresów e-mail do Facebooka oraz pokazanie reklamy osobom, które są już na liście.

W jaki sposób zwiększyć skuteczność retargetingu?

W pierwszej kolejności warto pomyśleć o testowaniu i optymalizowaniu intensywności prowadzonej przez nas kampanii w sieci. Oczywistym faktem jest to, że szybciej dokona zakupu osoba, która odwiedziła naszą stronę kilka godzin wcześniej niż dwa tygodnie temu. Osoba prowadząca kampanię powinna mieć na uwadze również kontrolowanie liczby wyświetlanych reklam jednemu użytkownikowi. Po drugie, należy pamiętać o segmentacji odbiorców naszej kampanii. Dzięki temu, że poznamy cel aktywności oraz zachowanie odbiorcy na stronie, będziemy mogli precyzyjnie dopasować komunikat. Do podstawowej segmentacji zaliczają się grupy:

  • Odbiorcy, którzy porzucili koszyk - śledzimy ich wykorzystując reklamę towarów, jakie wybrane zostały przez nich i umieszczone w koszyku.
  • Odbiorcy, którzy dokonali zakupu - wyświetlamy dla nich specjalne podziękowania, które spowodują zbudowanie mocniejszej relacji w przyszłości.
  • Odbiorcy, którzy dokonali zakupu w konkretnej kategorii towarów- wyświetlamy reklamę o nowościach oraz informujemy o aktualnych promocjach i wyprzedaży.
  • Odbiorcy, którzy oglądali produkt - emitujemy reklamę dynamiczną, która dopasowuje produkty cieszące się szczególnym zainteresowaniem.

Przy segmentacji warto zwracać uwagę, na unikanie przypisywania jednego odbiorcy do wielu grup jednocześnie. Co więcej, powinno się wykluczać odbiorców, którzy swoją aktywnością w żaden sposób nie wykazują zainteresowania naszą ofertą.

Korzyści, jakie daje retargeting:

  • Dopasowanie reklamy do konkretnej grupy odbiorców,
  • Pozostawanie z klientem w kontakcie i budowanie pozytywnych relacji.
  • Zamykanie sprzedaży,
  • Tworzenie listy mailingowej,
  • Zwiększenie ruchu na stronie,

Przeczytaj więcej na: https://eurekamarketing.pl/remarketing-retargeting.

Komentarze