Reklama dźwignią handlu

Reklama w mediachReklama jest dźwignią handlu. Sukces bądź porażka firmy bardzo często zależy nie od jakości oferowanych usług, nie od lokalizacji ani nawet nie od prowadzonej branży, a właśnie od prowadzonej kampanii reklamowej.

To właśnie dlatego zdarza się, że rzetelne firmy z ciekawą ofertą upadają, a takie, które posiadają dość banalną ofertę, mają się całkiem dobrze.

Dlatego też sam fakt stosowania reklamy to za mało - musi być ona również przemyślana i skuteczna.

Choć coraz więcej mówi się o reklamie internetowej, z kolei za emisję spotu telewizyjnego czy radiowego płaci się grube pieniądze, to nadal przemyślane strategie marketingowe nie odrzucają graficznej formy reklamy.

Statystyki pokazują, że ponad 70% firm przynajmniej raz korzystało z reklamy graficznej. Najczęściej były to ulotki oraz informacje marketingowe umieszczone w prasie, głównie lokalnej.

Z kolei ankiety konsumencie pokazują, że najchętniej interesujemy się nie spotami telewizyjnymi czy agresywnymi internetowymi, lecz przekazami graficznymi, o ile są one w stanie przyciągnąć wzrok. Badani tłumaczyli się tym, że reklamy graficzne nie atakują, nie zabierają czasu - tak jak to robią np. spoty telewizyjne - a czasem wręcz umilają czekanie w korkach, jazdę autobusem czy po prostu spacer.

Kiedy reklama drukowana jest skuteczna?

Nie każdy marketingowy materiał drukowany ma szansę odnieść sukces i tym samym zachęcić konsumentów do skorzystania z oferty danej firmy. Przede wszystkim liczy się zastosowany projekt graficzny. Trochę humoru, inteligentnego konceptu, szczypta ironii oraz wieloznaczna ilustracja - tak naprawdę wszystko zależy od tego, co chcemy zareklamować. Jednak nawet najciekawsza grafika nie zostanie doceniona przez konsumentów, jeśli reklama będzie wydrukowana w sposób nieprofesjonalny – na słabym papierze i w złej jakości druku. Ważny jest również trafny dobór formy graficznej. Należy pamiętać również o tym, by nie ograniczać się jedynie do przekazu drukowanego - powinna być on tylko jedna z dróg prowadzonego marketingu.

Rodzaje reklamy graficznej

Aby reklama była skuteczna, nie trzeba korzystać z każdej dostępnej jej formy graficznej. Lepiej pomyśleć nad spójną koncepcją, która uwzględni tylko te rozwiązania, które w danym przypadku faktycznie mają rację bytu. A co mamy do wyboru? Najpopularniejszą formą reklamy drukowanej są ulotki. To doskonałe rozwiązanie dla firm o działalności lokalnej, zwłaszcza tych nowo powstałych. Ulotki są wybierane przede wszystkim z trzech powodów - są tanie, ich realizacja (druk) jest bardzo szybka, a ponadto można w łatwy sposób dotrzeć z nimi do kręgu osób, które faktycznie mogą być zainteresowane danym produktem. Banery i billboardy to kolejny sposób na reklamę, tym razem wielkoformatową. Są droższe niż ulotki, ale trafiają do większej liczby odbiorców. Korzystają z nich nawet firmy o mocnej pozycji na rynku. Dużą popularnością cieszą się również drukowane gadżety reklamowe, np. notesy, kalendarze wiszące, stojące, książkowe, kubki, długopisy, podkładki i inne. Konsumenci doceniają je ze względu na praktyczny charakter, a dzięki częstemu korzystaniu z tych przedmiotów szybko zaprzyjaźniają się z nazwą marki.

Autor: www.advertart.pl.

Ocena: 5.0

Komentarze