Sklep internetowy PrestaShop + Allegro = skuteczna sprzedaż?

PrestaShop + AllegroWiele osób myśli, że handel w Internecie jest banalnie prosty. Z pewnością jest to duże udogodnienie dla osób, które nie mają wystarczającego kapitału, aby otworzyć sklep lub salon stacjonarny.

Niemniej jednak sprzedaż online to operacja zakrojona na szeroką skalę. Wymaga doskonałej organizacji, dokładności i sumienności w działaniu.

Co więcej do Klienta w sieci należy docierać różnymi drogami. Dlatego tak ważną rolę odgrywa właściwa integracja poszczególnych kanałów sprzedażowych. W tym artykule zajmiemy się połączeniem sprzedaży poprzez Allegro oraz za pośrednictwem sklepu opartego o system PrestaShop.

Optymalizacja pracy

Jak już wcześniej wspomnieliśmy sklep internetowy oraz serwis Allegro to dwa odrębne kanały sprzedaży. Dwie platformy to podwójna ilość pracy do wykonania. Jakiej? Trzeba przecież wprowadzić wszystkie przedmioty do bazy, stworzyć opisy oraz wgrać zdjęcia. Trzeba także stworzyć osobne bazy dla Klientów czy też panele zamówień. Do tego należy dodać organizację wysyłki, wystawianie dokumentów sprzedażowych i ewidencję wpłat. Sprzedaż przez sklep internetowy oraz Allegro generuje dwa razy więcej pracy. A czas to pieniądz. Na szczęście w chwili obecnej możemy w sposób niemalże doskonały scalić te kanały sprzedażowe właśnie dzięki odpowiedniej konfiguracji sklepu na platformie PrestaShop.

Teoria a praktyka

Słowo „integracja” jest bardzo ogólnikowe dlatego też warto przyjrzeć się z bliska procesowi scalania sprzedaży poprzez Allegro za sklepem na silniku PrestaShop. Na pierwszy ogień pójdzie oczywiście baza produktów. Stworzenie listy produktów wraz z opisami i wystawienie ich to najbardziej czasochłonne zajęcie. Po integracji nie będziemy musieli tych zadań wykonywać podwójnie. Panel administracyjny PrestaShop pozwoli nam na wystawianie aukcji Allegro z wykorzystaniem stworzonej bazy produktów. Mówiąc wprost od teraz nie będziemy musieli logować się na Allegro. Zarządzanie sprzedażą będzie prowadzone z panelu Prestashop. Dzięki temu będziemy mogli tworzyć i modyfikować produkty dla obu platform jednocześnie. Integracja pozwoli nam na masowe wystawienie aukcji na Allegro.

Baza Klientów

Produkty to jedno, ale jeszcze ważniejsza jest doskonała koordynacja bazy Klientów oraz zamówień. Dzięki integracji Allegro z PrestaShop obsługę zamówień i płatności będziemy mogli realizować przez panel sklepu internetowego. Istotną zaletą jest stała aktualizacja stanów magazynowych uwzględniająca sprzedaże nie tylko za pośrednictwem sklepu, ale także przez Allegro. Co ciekawe ta funkcjonalność działa w dwie strony. Jeśli sprzedamy jakiś produkt przez sklep to automatycznie zmniejszy się ilość produktów wystawionych na danej aukcji Allegro. Dzięki temu unikniemy sytuacji, w której sprzedamy przedmiot, którego de facto nie posiadamy na magazynie.

Dużym plusem integracji jest także możliwość importu danych Klienta oraz płatności dokonanej za pośrednictwem Allegro. Jeśli Klient dokona zakupu na 4 aukcjach to system odnotuje to w formie 1 zamówienia. Ta funkcja w znacznym stopniu uporządkuje i ułatwi ewidencję sprzedaży oraz płatności.

Ważne są szczegóły

Warto dodać, że integracja konta Allegro ze sklepem na silniku PrestaShop gwarantuje nam także spójność jeżeli chodzi o nazewnictwo produktów oraz ich kategoryzację. To czyni naszą bazę bardzo przejrzystą i w dużym stopniu ułatwia poruszanie się po niej. Dzięki integracji unikamy sytuacji, w której jeden produkt występuje pod różnymi nazwami. Integracja Allegro z PrestaShop pozwala także na sprawną edycję aukcji przedmiotu. Od teraz możemy tworzyć i uzupełniać szablon aukcji oraz wszelkie parametry dotyczące przedmiotu z poziomu panelu sklepu. Dotyczy to również form płatności, czasu trwania aukcji itp.

Każdy, kto zajmuje się sprzedażą online powinien dążyć do optymalizacji czasu pracy. Integracja Allegro ze sklepem na silniku PrestaShop pozwala na sprawne, szybkie i bezproblemowe zarządzanie sprzedażą na dwóch frontach. Dzięki temu realizujemy zamówienia w ekspresowym tempie nie generując dodatkowej pracy i kosztów. Pamiętajmy, że łatwiej jest zdobyć 100 pozytywnych komentarzy niż zakryć 1 negatywny. Sprzedając przez Internet dbajmy zatem w pierwszej kolejności o dobro i zadowolenie Klienta. A jeśli przy tym ułatwimy sobie pracę to odbędzie się to tylko z korzyścią dla nas samych.

Zwiększ wydajność sprzedaży dwukrotnie!

Jaka jest idea skutecznej sprzedaży? Wyprodukować lub kupić dobrej jakości towar w jak najniższej cenie i sprzedać go z możliwie wysoką marżą. Warto przyjrzeć się szczególnie kosztom związanym z wytworzeniem i samą sprzedażą produktu. Handel w Internecie, wbrew pozorom, wcale nie jest łatwy i przyjemny. Szczególnie jeżeli do sprzedaży wykorzystujemy różne kanały (np. Allegro i sklep internetowy). W takiej sytuacji warto zadbać o integrację pewnych procesów oraz optymalizację czasu pracy. W jaki sposób możemy tego dokonać?

Integracja Allegro z PrestShop

Scalenie obsługi sprzedaży prowadzonej za pośrednictwem Allegro oraz sklepu internetowego sprawi, że nie będziemy musieli tych samych czynności wykonywać dwukrotnie. Na czym polega ta integracja? Sprzedaż za pośrednictwem Allegro wiąże się z koniecznością stworzenia bazy produktów oraz stałej kontroli stanów magazynowych. Wystawienie poszczególnych przedmiotów to konieczności przygotowania opisu, zdjęć oraz czas potrzebny na wystawienie aukcji. Ale to nie wszystko. Do sprawnego zarządzania sprzedażą niezbędna będzie także baza Klientów i zamówień. Dodatkowo będziemy musieli zadbać o bieżącą kontrolę stanu realizacji zamówień. Teraz te wszystkie czynności powinniśmy pomnożyć przez ilość kanałów sprzedaży. Widzimy zatem, że każda dodatkowa platforma sprzedażowa to także masa pracy jaką musimy wykonać. Czas zatem na integrację sklepu internetowego z Allegro i ułatwienie sobie życia..

Krok po kroku

Integracja sklepu na silniku PrestaShop z Allegro przebiega wielowymiarowo. W pierwszej kolejności warto omówić scalenie bazy produktów. Od tej chwili nasze zarządzanie sprzedażą w sklepie i poprzez Allegro będzie odbywało się z poziomu jednego panelu. Dzięki temu stworzymy tylko jedną bazę produktów. Zaoszczędzimy także sporo czasu na wystawianiu poszczególnych przedmiotów. Z poziomu panelu będziemy mogli wystawiać przedmioty w sklepie oraz na Allegro. Co istotne, dzięki takiemu rozwiązaniu uzyskamy spójność jeżeli chodzi o nazewnictwo oraz kategoryzację produktów. Integrując sklep na silniku PrestaShop z Allegro stworzymy jedną platformę, która pozwoli nam na wystawianie oraz edycję przedmiotów łącznie z tworzeniem szaty graficznej nowej aukcji, określaniem poszczególnych parametrów oraz form płatności. Jako, że każdy produkt w bazie będzie miał przypisane szczegółowe parametry to ich umieszczenie w aukcji będzie odbywało się automatycznie.

Ważne, że dzięki integracji wreszcie zapanujemy nad naszymi stanami magazynowymi. Sprzedaż w sklepie będzie automatycznie aktualizowała dane w bazie a tym samym i na aukcjach Allegro. I na odwrót, sprzedaż poprzez Allegro to aktualizacja stanu w sklepie internetowym. Dzięki temu unikniemy sytuacji, w której sprzedamy produkt, a nie będziemy w stanie wysłać go do Klienta.

Procedury sprzedaży

Integracja PrestaShop z Allegro to także możliwość stworzenia jednej bazy Klientów. Od teraz wszystkie zamówienia spływające poprzez wymienione kanały sprzedaży będą ewidencjonowane w jednym miejscu. To znacznie ułatwi nam kontrolę ich realizacji. Co więcej w przypadku osoby, która kupi przedmioty na kilku aukcjach system automatycznie zrealizuje poszczególne zakupy w ramach jednego zamówienia. Dzięki takiemu rozwiązaniu łatwiej nam będzie zapanować nad płatnościami od Klientów, wystawianiem faktur i wysyłką towaru.

Jak pokazują powyższe przykłady integracja sklepu na silniku PrestaShop z serwisem Allegro niesie za sobą same korzyści. Inwestując w to rozwiązanie doprowadzamy do pewnej automatyzacji procesów, które do tej pory musieliśmy wykonywać ręcznie. Co więcej integracja sprawia, że nie musimy już pewnych zadań wykonywać dwukrotnie. Dzięki temu zapewniamy spójność oferty, usprawniamy cały proces sprzedaży a także optymalizujemy czas pracy. Co to oznacza w praktyce? Krótszy czas realizacji zamówień, zadowolenie Klientów, oszczędność czasu i tym samym pieniędzy i w efekcie wyższy zysk. Warto zatem postawić milowy krok w rozwoju firmy.

Autor: www.x13.pl.

Ocena: 5.0

Komentarze