Pozycjonowanie strony internetowej - zalety i wady

Pozycjonowanie strony internetowej

Pozycjonowanie - zalety i wady
Pozycjonowanie strony internetowej staje się coraz popularniejsze, dlatego pozycjonowanie to temat który porusza się coraz częściej. Osoby interesujące się oraz zajmujące się marketingiem internetowym doskonale wiedzą co to jest pozycjonowanie i jak dzięki niemu rozwinąć swoją działalność w internecie.

Pozycjonowanie strony internetowej jak każdy proces w internecie ma swoje wady i zalety. Jednak aby zacząć mówić o wadach i zaletach należy wyjaśnij najpierw termin pozycjonowanie.

Pozycjonowanie strony internetowej jest to proces, który ma na celu takie określenie danej strony internetowej przy pomocy fraz, aby była ona łatwiejsza do odnalezienia przez osoby surfujące w internecie. Najważniejsze są słowa kluczowe, bowiem to od nich zależy rozpoznawalność w sieci danej strony internetowej. Wato także dodać, że pozycjonowanie to długotrwały proces dlatego należy uzbroić się w cierpliwość efekty na pewno nie przyjdą od razu nie raz trzeba wydać spore pieniądze, aby pozycjonowanie strony internetowej było skuteczne. Wracając do wad i zalet pozycjonowania postaramy się kilka z nich przybliżyć.

Zalety pozycjonowania

  • na pewno największa zaletą jest wzrost posiadanego kapitału - mimo, że pozycjonowanie jest dość kosztowne to inwestycja ta przy umiejętnym zastosowaniu zwraca się kilkukrotnie,
  • zwiększenie rozpoznawalności firmy i zdobywanie nowych klientów,
  • kolejną zaletą jest wzrost współczynnika kliknięć,
  • długotrwały efekt pozycjonowania,
  • niewątpliwą zaletą jest także zwiększenie zaufania internautów oraz zwiększenie pozycji marki i firmy.

Jednak każdy medal ma dwie strony teraz kilka wad pozycjonowania.

Wady pozycjonowania

  • brak gwarancji sukcesu, żadne działanie nie da mam 100% pewności, że odniesiemy sukces nawet, gdy „włożymy” w pozycjonowanie dużo gotówki, a przy nieumiejętnym pozycjonowaniu możemy nawet stracić,
  • do drugiej wady pozycjonowanie należy zaliczyć niepewność podejmowanych działań,
  • długi czas oczekiwania na efekty, zatem należy się uzbroić w cierpliwość. Czas oczekiwania na efekty zależy w dużej mierze od konkurencyjności na daną fazę - im większa konkurencyjność tym dłużej trzeba czekać aż pozycjonowanie przyniesie oczekiwane efekty,
  • konieczność kontynuowania działań dla podtrzymania rezultatu. Podjęte działania trzeba kontynuować, gdyż zaprzestanie działań wiąże się z utratą zdobytej pozycji. Pozycja może zostać przejęta przez konkurencję, która również prowadzi działania w celu zdobycia wysokich pozycji. Pozycjonowanie jest zatem swego rodzaju rodzajem ciągłej konkurencji należy zawsze być krok przed konkurencją.

Po wymienieniu wad i zalet jakie daje pozycjonowanie można z całą pewnością stwierdzić, że warto pozycjonować swoją stronę internetową. Jednak jak już było wspomniane pozycjonowanie to długotrwały proces, zatem najważniejsza jest cierpliwość i nie zniechęcanie się przy początkowym braku efektu.

Komentarze



Widoczność sklepu w internecieGoogle traktuje Twój nowo otwarty sklep nieco po macoszemu? Nie tr


WizytówkiWizytówka - chyba najbardziej klasyczna forma reklamy - to najlepsza metoda na budowanie profes


Ulotka reklamowaCelem ulotki reklamowej jest skuteczna promocja. By było to możliwe, ulo


Reklama w mediachReklama jest dźwignią handlu. Sukces bądź porażka firmy bardzo często zależy nie