Pozycjonowanie sklepu internetowego - co wchodzi w jego zakres

Rozwiązania marketingoweKażda osoba wie, że sklep, który nie jest widoczny w wyszukiwarkach tak naprawdę nie istnieje. Nawet jeśli mamy rzeczywiście najniższe ceny i najbardziej atrakcyjną ofertę. Brak odwiedzających naszą stronę (w tym przypadku sklep internetowy) sprawia, że możemy nie doczekać się ani jednego zamówienia. W takim przypadku wręcz obowiązkiem jest pozycjonowanie, które pozwoli zaistnieć naszemu e-biznesowi.

Ruch na każdej witrynie jest potrzebny. Niezależnie czy jest to portal czy sklep internetowy. Dzięki niemu możemy trafić na klienta, który zakupi oferowane przez nas produkty. Niestety samo utworzenie sklepu, a także jego zatowarowanie nie sprawi, że odniesiemy sukces w ecommerce. Aby uzyskać jak najwięcej odwiedzin musimy być widoczni w sieci. Pomoże w tym pozycjonowanie https://www.kobosystem.pl/uslugi/pozycjonowanie które zapewni wysoką pozycję podstron sklepu w wyszukiwarkach. Warto wiedzieć jak powinno wyglądać pozycjonowanie sklepu internetowego. Chodzi tu konkretnie o zakres prac, które dotyczą działań SEO.

Kontent, a więc odpowiednie treści kluczem do sukcesu

Najważniejszą rzeczą, której nie można lekceważyć to oczywiście kontent, a więc treści, które pojawiają się na łamach naszego sklepu internetowego. Dzięki indywidualnie przygotowywanym artykułom, opisom produktów, czy innym tekstom będziemy wręcz pewni, że algorytmy Google'a zauważą nas i przy okazji sprawią, że pojawimy się w wynikach wyszukiwania. Oczywiście treści to nie tylko sugestia dla robotów, ale także cenne źródło informacji o oferowanej usłudze czy produkcie dla naszych potencjalnych klientów. Każdy dobrze wie, że rzetelnie przygotowany opis pomaga w podjęciu decyzji związanej z zakupem. Rzecz jasna kopiowanie opisów jest najgorszym pomysłem na jaki możemy wpaść, bowiem roboty Google uznają to jako duplicate content. Przez takie coś nasza witryna w wynikach wyszukiwania może znacznie spaść, a przez słabą widoczność w sieci możemy wręcz być pewni, że nasze utargi nie będą wysokie. Warto tu zwrócić uwagę nie tylko na treści, lecz także na przykład oznaczenia kategorii i linki do konkretnych produktów. Google znacznie lepiej "patrzy" na link typu "bluzy-meskie/czerwona-bluza-adidas" niż "qwerty/1234qwerty/". Krótko mówiąc, lepiej, by były to tak zwane przyjazne linki, a nie losowo wygenerowane litery i cyfry.

Sklep internetowy to nie tylko miejsce sprzedaży, ale również… blog z poradami

Sklep internetowy powinien posiadać blog, który również wpływać będzie pozytywnie na pozycjonowanie. Przede wszystkim powinniśmy umieszczać tam wszelakiego rodzaju porady związane z oferowanymi usługami bądź produktami. Kolejną rzeczą jest tworzenie na przykład aktualności czy ciekawostek - każdy unikalny tekst będzie pozytywnie odbierany przez roboty Google'a. Możemy, a wręcz powinniśmy dodać przyciski pozwalające na udostępnienie danej treści w mediach społecznościowych. Opcja komentarzy pod każdym tekstem jest również mile widziana.

Profile w mediach społecznościowych

Co ciekawe, pozycjonowanie sklepu internetowego to także przygotowanie profili w mediach społecznościowych. To dzięki nim budujemy linki, a także tworzy się tak zwany marketing szeptany. Jakaś osoba może opublikować na swoim profilu link do produktu lub wpisu na naszym blogu. Następnie jego znajomi odwiedzą to miejsce, a my dzięki temu być może zyskamy potencjalnych nowych klientów. Warto wykorzystać media społecznościowe do kontaktu z naszymi klientami. Możemy z nimi dyskutować o jakości oferowanych usług lub produktów, wprowadzać ulepszenia, prowadzić konkursy z nagrodami. Każda relacja może przynieść nam korzyść, dlatego nie możemy ignorować tej części pozycjonowania.

Rich Snippets

Warto pamiętać także o używaniu elementów rich snippets, które również są bardzo ważne jeśli chodzi o działania SEO dla sklepu internetowego. Są to informacje takie jak ocena produktu, informacja o tym, czy jest w magazynie, czy jego cena. Dzięki temu nie tylko klient będzie miał od razu podane informacje o konkretnym produkcie, lecz także algorytm Google będzie pozytywnie patrzył na taki link, a co za tym idzie nasza pozycja w wynikach wyszukiwania może znacznie podskoczyć. Do góry rzecz jasna.

Ocena: 5.0

Komentarze