Nowoczesna strona internetowa dla firmy - co ją wyróżnia?

Nowoczesna strona internetowaStale rozwijająca się technologia, jak również rosnące oczekiwania użytkowników, wymagają dostosowania designu i funkcjonalności firmowych stron internetowych do najnowszych trendów. Nowoczesne strony internetowe są coraz bardziej przyjazne dla użytkowników i stają się skutecznym narzędziem promocji marki. Sprawdź, na co zwrócić uwagę, aby Twoja firmowa strona www była zgodna z aktualnymi tendencjami na rynku.

Atrakcyjny design

Wygląd witryny to coś, co robi pierwsze wrażenie. Warto zatem zadbać o to, aby był on na najwyższym poziomie. Obecnie w modzie jest minimalizm, który pozwala otrzymać świeży i przejrzysty efekt na firmowej stronie www; flat design, czyli projektowanie płaskie, zapewniające większą czytelność strony i lepszą optymalizację oraz material design, czyli modernistyczne projekty, których uwaga koncentruje się na UX.

Interaktywne treści

Ważna jest nie tylko interesująca treść. Liczy się także sposób, w jaki zostanie ona zaprezentowana na firmowej stronie internetowej. Nie od dziś wiadomo, że sam tekst nie jest interesujący dla odbiorcy, dlatego warto go wzbogacić o atrakcyjną formę prezentacji, aby zdobyć jego uwagę. Z pomocą przychodzą nam infografiki, animacje czy filmy wideo, które urozmaicają komunikację i angażują użytkowników firmowej strony www.

Responsywność

Technologia RWD to dziś absolutny standard, dlatego trudno nawet wyobrazić sobie nowoczesną stronę internetową dla firmy, która nie byłaby responsywna. Responsive Web Design sprawia, że strona internetowa automatycznie dostosowuje się do różnych urządzeń o odmiennej rozdzielczości, przez co zarówno na telefonie, tablecie i komputerze strona www wygląda zawsze tak samo.

Narzędzia do kontaktu

Chat na firmowej stronie internetowej to doskonałe narzędzie służące do komunikacji z klientem w czasie rzeczywistym. Pozwala w natychmiastowy sposób odpowiedzieć na pytania użytkownika czy rozwiązać problem, który mógłby np. uniemożliwić finalizację transakcji. Dzięki chatowi możemy analizować zachowania użytkowników, a zdobytą w ten sposób wiedzę wykorzystać w celu optymalizacji strony. Podobne zadanie spełnia wtyczka typu callback, która umożliwia szybki kontakt z zainteresowanym klientem.

Formularze do zbierania danych

Na firmowej stronie www warto umieścić formularze służące do zbierania danych - formularze kontaktowe, formularze zapisu do newsletterów czy pop-upy. W większości pierwszy kontakt ze stroną internetową kończy się jej opuszczeniem, bez jakiegokolwiek działania - w ten sposób traci się potencjalnego klienta. Formularze pozwalają zdobyć cenny kontakt do klienta, który można później wykorzystywać do celów marketingowych, np. wysyłki newsletterów.

Social Media

Serwisy społecznościowe podpięte pod firmową stronę internetową to w obecnych czasach konieczność. To one pozwalają na szybką i łatwą komunikację, umożliwiają bliższe poznanie firmy oraz opinii innych użytkowników o produktach czy usługach. Mądrze i konsekwentnie prowadzone kanały social media budują długotrwałą więź, a także pozytywnie wpływają na wiarygodność marki.