Mocne strony outsourcingu

Outsourcing

Outsourcing to formuła znana przedsiębiorcom od dawna. Wybierając go, firma decyduje się na częściowe powierzenie pewnych zadań innym podmiotom gospodarczym. Zwłaszcza jeżeli te zadania nie są bezpośrednio związane z branżą, w której takie przedsiębiorstwo działa.

Outsourcing w pierwszej kolejności służy poprawie osiąganych rezultatów dzięki zaangażowaniu najlepszych dostępnych profesjonalistów. Przy okazji może on okazać się bardzo opłacalną formułą, pozwalającą na zaoszczędzenie środków i przeznaczenie ich na inne cele strategiczne.

Call center w polskich warunkach często funkcjonuje jako telefoniczne centrum obsługi klientów. Ze względu na postęp technologiczny obecnie obsługa ta odbywa się również przy użyciu innych urządzeń. Idea pozostała jednak ta sama. Klienci mają możliwości skontaktowania się z wybranym producentem czy usługodawcą za pośrednictwem call center. A jednocześnie jego pracownicy często odpowiadają za badania konsumenckie, prowadzenie telefonicznej sprzedaży czy nawiązywanie nowych umów.

W przypadku call center sprawdza się właśnie outsourcing. Dlaczego? Przede wszystkim skorzystanie z firmy zewnętrznej na ogół zwiększa wydajność działań marketingowych, prowadzonych za pośrednictwem telefonu czy urządzeń multimedialnych. Zatrudnienie zewnętrznych wykonawców przeważnie wychodzi firmom na dobre. Zwłaszcza gdy dotyczy to tak wieloaspektowego działania jak obsługa klientów. Niektóre firmy co prawda decydują się na stworzenie własnego call center. I nie musi być to złe posunięcie. Wymaga jednak czasu na zbudowanie zaplecza i znalezienie profesjonalistów. Nie zawsze oznacza to także ograniczenie kosztów. Wręcz przeciwnie, to właśnie wynajęcie outsourcingowej firmy często przekłada się na zmniejszenie wydatków związanych z call center. Poza tym klient zostaje odciążony pod względem prowadzenia własnego biura i sprawowania nad nim kontroli.

Współczesne firmy zajmujące się prowadzeniem biur obsługi klienta to niejednokrotnie rozbudowane przedsiębiorstwa z silną pozycją na rynku. Zatrudniają fachowców z różnych dziedzin, których praca w sumie na służyć rozwojowi podmiotów gospodarczych, które je wynajęły. Warto szukać wykonawców, którzy mają już pewien dorobek na rynku i mogą pochwalić się doświadczeniem w prowadzeniu call center. Ważne by zatrudnieni w nim ludzie posiadali wszechstronną wiedzę na temat działań marketingowych i potrafili współpracować z klientem. Przepływ informacji jest szczególnie ważny pomiędzy producentami czy usługodawcami i firmami, które odpowiadają za kontakt z ich klientami. Patrząc na call center w ten sposób, trudno odmówić mu zasadniczej roli w budowaniu pozycji firmy na rynku. Zatrudniając zawodowych konsultantów, przedsiębiorstwo zwiększa swoje szanse na pokonanie konkurencji.

Warto również mieć na uwadze, że call center to ważny element wizerunku firmy. Także wówczas gdy prowadzone jest w formie outsourcingu i odpowiada za nie wykonawca zewnętrzny. Klienci na ogół nie zastanawiają się, kto prowadzi biuro obsługi klienta firmy, z usług której korzystają lub z którą mają zamiar podjąć współpracę. Źle funkcjonujące call center będzie świadczyło na niekorzyść firmy. Nawet jeżeli to nie jej pracownicy odpowiadają za prowadzenie tego biura. Dlatego zatrudniając outsourcingowe call center, dobrze jest mimo wszystko trzymać rękę na pulsie i sprawdzać jakość obsługi.

Call center to również ważne ogniwo w budowaniu relacji pomiędzy firmą a jej klientami. W wielu branżach sprzedaż za jego pośrednictwem pozostaje jednym z głównych źródeł dochodu firmy. Tym bardziej dobrze jest postawić na profesjonalistów z takich dziedzin jak promocja czy szerzej marketing. Fachowcy zatrudnieni w firmach outsourcingowych są często doskonale wykształceni, znają techniki sprzedaży i potrafią już na początku rozmowy skutecznie ocenić klienta. W efekcie wiedzą również, w jaki sposób przedstawić mu ofertę. Nawet jeżeli nie są specjalistami w branży, w której działa ich klient. Znają się natomiast na technikach sprzedaży, mają również wiedzę na temat psychologii i ludzkiego działania. A to podstawy w prowadzeniu call center.

Coraz więcej firm decyduje się zatem na call center outsourcing. Ważne by już w trakcie wybierania wykonawcy zewnętrznego znać swoje cele strategiczne, jak również orientować się w możliwościach finansowych. Warto również już na wstępnym etapie współpracy określić zasady wzajemnego komunikowania. Klient powinien otrzymywać jasne raporty z poczynionych postępów. W przeciwnym razie może pojawić się zniechęcenie i utrata wiary w profesjonalny outsourcing w zakresie prowadzenia call center. Nie chodzi o podawanie nadmiernej liczny szczegółów. Klient musi jednak mieć poczucie, że zewnętrzny wykonawca wywiązuje się ze swoich obowiązków. Firmy outsourcingowe zajmujące się prowadzeniem call center muszą zatem pamiętać, że ważne jest nie tylko kontaktowanie się z potencjalnymi odbiorcami produktów i usług, ale również czytelna komunikacja z ich klientem, czyli producentem bądź usługodawcą.

Partnerem artykułu jest firma DeltaContact.pl.



Zakładanie własnej firmyCzy każdy może założyć własną firmę?


Leasing używanych samochodówNie ma znaczenia czy prowadzisz jednoosobową firmę czy wielka dz


Sklepy internetoweSklepy stacjonarne, do niedawna będące jedynymi punktami sprzedaży, przeżywają obecn


Handel walutąInwestując na rynku walutowym Forex spekuluje się na wzroście jednej waluty wobec drugiej. Han