Kolekcja na Facebooku i Instagramie - jak zaistnieć w świecie Social Media

Kolekcja na FacebookuKolekcje na Facebooku i Instagramie to formaty reklamowe powstałe w odpowiedzi na zmniejszający się udział desktopów w przeglądaniu treści, który zauważono w 2016 r. Coraz więcej użytkowników zaczęło korzystać z urządzeń mobilnych takich jak smartfony czy tablety. W naturalny sposób pociągnęło to za sobą pytanie, jak najlepiej prezentować treści na mniejszych ekranach.

Reklama responsywna

O ile marki i firmy dbały o wdrażanie responsywnych wersji swoich stron znacznie wcześniej, o tyle palącą kwestią stała się promocja usług i produktów w zewnętrznych serwisach w wersji dostosowanej do urządzeń mobilnych. Kolekcja jest zatem odpowiedzią największych serwisów społecznościowych na potrzeby reklamodawców. Dzięki niej kampanie w social media i działania reklamowe mają być bardziej efektywne.

Atrakcyjny format kampanii w social media

Kolekcje na Facebooku są formatami bardzo atrakcyjnymi wizualnie, doskonale kompatybilnymi z ekranami urządzeń mobilnych. Co ważne, możemy korzystać z różnych rodzajów medium, z których dwoma podstawowymi są video i foto. Format video bardzo często spełnia tu funkcję zajawki czy inspiracji, która ma zaprezentować produkt bądź wyzwolić pożądane emocje. To oczywiście przekłada się na decyzje zakupowe, a konkretne produkty są tuż za rogiem – zaprezentowane w ramach tego samego formatu. Po otworzeniu reklamy odbiorca może zobaczyć aż 50 różnych produktów. Możliwość ich wygodnego przeglądania i porównywania, zwiększa szansę na podjęcie decyzji zakupowej.

Sposób na zwiększenie sprzedaży

Forma prezentacji produktów to tylko jeden ze sposobów na zwiększenie sprzedaży. Dużo bardziej istotne jest, jak od strony technicznej działa reklama w tym formacie. Zamieszczone zdjęcia produktów można z łatwością przeglądać, co odbywa się bez opuszczania Facebooka czy Instagrama. Co bardzo istotne, reklamy w pełnym wymiarze są bardzo szybko ładowane. Klikając w określony produkt, odbiorca przenosi się bezpośrednio na zewnętrzną platformę, gdzie może dokładniej zapoznać się z produktem lub usługą i dokonać ewentualnego zakupu.

Dzięki temu formatowi reklamy, ścieżka zakupowa została mocno skrócona i uproszczona. Jeśli w ramach zaprezentowanych produktów konsument podjął decyzję zakupową, to tylko jedno kliknięcie dzieli go od miejsca, gdzie będzie mógł sfinalizować transakcję.

Jak wykorzystać Kolekcję?

Kolekcja, jako format reklamowy jest wprost idealnym narzędziem dla branży e-commerce, a w szczególności dla sprzedawców detalicznych. Dzięki niej, w ramach jednego formatu reklamowego, można zaprezentować wiele różnych produktów. Możemy postawić na zaprezentowanie produktów z różnych kategorii i w ten sposób zwrócić uwagę na szeroki asortyment sklepu. Można również zaprezentować produkty z jednej kategorii, wskazując na różnorodność modeli czy wzorów. Świetnie sprawdzi się także, jeśli chcemy zaznajomić odbiorcę z nową kolekcją, wybierając kilka topowych produktów. Warto również użyć tego formatu podczas różnorodnych akcji wyprzedażowych.

A co z innymi branżami? Format kolekcji jest również dedykowany firmom i instytucjom, które oferują różnorodny wachlarz usług. Jako przykład weźmy agencję zajmującą się e-marketingiem. Na kolejnych polach szablonu Kolekcji można zamieścić poszczególne usługi, które obrazują zakres jej działań.

Kampania w social mediach - wyznaczaj cele, twórz narracje

Wśród elementów, których można użyć w ramach Kolekcji, są nie tylko zdjęcia i filmy video. Bardzo popularnym elementem jest chociażby karuzela reklamowa, która pozwala na zamieszczenie wielu zdjęć z opisami. Do ważnych elementów należą również przyciski pełniące funkcję Call to Action. Skorzystać można z bloków tekstowych, lokalizatora sklepu czy dostosować układ do zestawu produktów. Przemyślane użycie konkretnych elementów ułatwia tworzenie ciekawych narracji. Dzięki temu można w inspirujący sposób opowiedzieć o swojej marce czy produkcie. To nam uzmysławia, że korzystanie z tego formatu reklamowego nie musi być ograniczone jedynie do sprzedaży. Kolekcja otwiera duże pole do poszukiwania nowych sposobów na komunikację ze swoimi odbiorcami.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą Ideo Force.

Ocena: 5.0

Komentarze