Kiedy opakowanie może być reklamą?

Opakowanie jako reklamaPozornie nie zwracamy większej uwagi na to, w czym znajduje się produkt, który kupujemy. Jednak z pewnością to dostrzeżemy, jeśli nasz częsty zakup zmieni karton lub torebkę. Opakowanie to jeden ze sposobów na komunikację między marką a konsumentem. Dobrze zaprojektowane może pomóc firmie wyróżnić się na rynku, zaś kiepskie sprawia, że towar znika w gąszczu podobnych propozycji zakupowych. Jak wykorzystać tę wiedzę w praktyce?

Jakie powinno być opakowanie reklamowe?

Zastanówmy się, jakich opakowań oczekujemy jako konsumenci. Co może nas skłonić do zwrócenia uwagi na produkt, a co zniechęca nas do zakupu? Przede wszystkim opakowanie musi być wysokiej jakości. Używanie dobrych materiałów do produkcji tego typu dodatków skłania do przypuszczenia, że podobnie jest w przypadku właściwych produktów. Kolejną ważną rzeczą, na którą należy zwrócić uwagę podczas projektowania opakowań, jest interesujący, przykuwający wzrok design. Nie zawsze oznacza to krzykliwe wzory i kolory - efekt musi nam się po prostu podobać i kojarzyć się z wartościami, z którymi się identyfikujemy.

Kiedy warto zmienić opakowanie?

Rozpoznawalne opakowanie to ogromny kapitał, budujący przywiązanie klientów do marki. Mimo to łatwo zauważyć, że nawet największe światowe koncerny od czasu do czasu odświeżają design, by lepiej dopasować go do aktualnych trendów. Takie działanie może okazać się świetną inwestycją: w najbardziej spektakularnych przypadkach zmiana opakowania skutkowała zwiększeniem sprzedaży aż o 1600%! Z pewnością warto to zrobić, jeśli widzimy, że wygląd naszego produktu jest przestarzały, niemodny i nieciekawy. Warto również zwrócić uwagę na to, co robi konkurencja. Pamiętajmy jednak, by nie zmieniać opakowań w sposób drastyczny - chcemy przecież, by nasi dotychczasowi klienci wciąż rozpoznawali nasze wyroby, muszą więc pasować do dotychczasowej identyfikacji wizualnej.

Materiały POS

Nie tylko to, w co zapakowane są pojedyncze produkty, ma znaczenie dla ich sprzedaży. Warto pamiętać również o POS, czyli materiałach reklamowych stosowanych bezpośrednio w miejscu dystrybucji. Należą do nich m.in. opakowania kartonowe firmowe służące do transportu większej ilości towaru. Upewnijmy się, że są one dostatecznie atrakcyjne wizualnie, przyciągają wzrok i kojarzą się z naszą marką.

Autor: https://www.strategic-packaging.com/pl.

Ocena: 5.0

Komentarze