Jak zaprojektować dobrą ulotkę reklamową?

Ulotka reklamowaCelem ulotki reklamowej jest skuteczna promocja. By było to możliwe, ulotka musi posiadać określone cechy, co ważne jest zwłaszcza obecnie, w dobie bardzo mocno rozwiniętej konkurencji i dosłownie zalewających nas zewsząd nośników reklamowych. Jakie cechy zatem musi posiadać dobry projekt ulotki, by inwestycja w jej druk przyniosła oczekiwane korzyści?

Najważniejsze zasady projektowania ulotek

Ulotka zwykle nie jest duża (choć do wyboru są oczywiście mniejsze i większe formaty, a także różne kształty), więc z jej natury wynika, że zawarte w niej informacje muszą być zwięzłe. Poza tym rozbudowanej ulotki nikt nie będzie miał ochoty czytać, tekst musi być więc lakoniczny i podany w atrakcyjnej, zwracającej uwagę formie.

Ulotka musi się też wyróżniać, można więc postawić na szeroki wachlarz kolorów. Świetnie sprawdzają się także różne zabiegi typograficzne, jak akcentowanie kluczowych fragmentów tekstu przez pochylenie czy podkreślenie czcionki.

Duże znaczenie ma określenie grupy docelowej, do jakiej przede wszystkim kierowana jest kampania reklamowa i dostosowanie estetyki projektu ulotki do oczekiwań potencjalnego odbiorcy.

Co powinno znaleźć się na ulotce?

Ulotka reklamowa ma za zadanie zainteresować, a także przedstawić ofertę firmy. Najlepiej, jeśli będzie skupiała się na reklamie konkretnego wydarzenia czy produktu, a podane na niej informację będą zwięzłe i nie pozostawiające niedomówień.

Warto przy tym pamiętać, że grafika spotyka się z przychylniejszym przyjęciem odbiorców niż słowo pisane, dlatego zdjęcia na ulotkach są niezbędne. Nie warto jednak przeładowywać nimi projektu, zdjęcie powinno być jedno duże lub kilka mniejszych, by nie wprowadzać chaosu i by ulotka była czytelna, a jednocześnie miała skuteczny przekaz.

Bardzo ważną kwestią jest to, by wśród zdjęć i innych informacji nie "zagubił się" najważniejszy element, czyli dane reklamodawcy. Muszą znajdować się w widocznym miejscu.

Nie tylko treść - forma też ma znaczenie

Ulotka to najtańszy i najczęściej stosowany sposób na reklamę, dlatego jeśli chce się skutecznie promować za jej pomocą i dać się zauważyć na tle innych firm, trzeba postawić na najlepszą jakość.

Wbrew pozorom, ważna jest nie tylko treść, ale też forma ulotki, czyli przede wszystkim jej format oraz papier. Zdecydowana większość ulotek jest drukowana na najzwyklejszym, najtańszym papierze, ma też standardowe wymiary i kształt prostokąta.

Każdy więc, kto chce się wyróżnić i dobrze zaprezentować się potencjalnym klientom, powinien postawić na bardziej wyszukane rozwiązania. Dobrej jakości papier, błyszczący lub matowy, nietypowy format, na przykład w postaci zawieszki czy też koła, na pewno przyciągną wzrok i będą "pracować" na korzyść każdego reklamodawcy.

Źródło: drukarnia Gomeo.

Komentarze