Jak wypromować stoisko na targach?

Wypromowanie stoiska na targachWraz z rozwojem technologii oraz kanałów dotarcia do klienta, firmy kładą coraz większy nacisk na promocję, aby wyprzedzić konkurencję. Tak jest i w przypadku targów. Obecnie standardem jest widowiskowe stoisko, a ci którzy odstają, znikną w tłumie i zostaną zapomnieni.

Aby wywrzeć wrażenie i zwrócić uwagę potencjalnego klienta potrzeba już czegoś więcej. Są to różnego rodzaju chwyty marketingowe oraz formy promocji, które dla Was przygotowaliśmy.

Podstawy promocji na targach

Katalog targowy, czyli wymagane minimum

Od tego powinniśmy zacząć naszą promocję. Jako, że jest to element obowiązkowy większość firm może nie widzieć w nim potencjału marketingowego. Jeżeli odpowiednio wcześnie zabierzemy się za przygotowanie interesującego wpisu reklamowego mamy szansę wyróżnić się z tłumu. W tym celu, należy zgłosić chęć rozbudowania wpisu do organizatorów na kilka miesięcy przed wydarzeniem.

Internet

Skutecznym sposobem na promocje naszego stoiska targowego jest zamieszczenie wpisu na stronie internetowej firmy. Poinformujmy naszych stałych, jak i nowych klientów o nadchodzącym wydarzeniu, w którym to weźmiemy udział. Warto zamieścić tam mapę targów z dokładnie zaznaczonym miejscem naszej wystawy, tak aby odwiedzający z łatwości odnaleźli naszego stoisko.

Świetnym pomysłem jest zorganizowanie konkursu na stronie internetowej. Należy jednak zrobić to odpowiedni wcześnie, tak aby wyniki ogłosić na krótko przed targami. Następnie, zaplanować widowiskowy odbiór nagrody na naszym stoisku. Taka atrakcja na pewno przyciągnie ciekawskich gapiów.

Bannery i telebimy

Są to elementy, o których nie należy zapomnieć i tym samym nie wykorzystać ich potencjału. Co powinno się na nich znaleźć? Na bannerach, które rozmieścimy w różnych miejscach targów koniecznie dajmy znać o lokalizacji naszego stoiska. Ponadto, jeżeli mamy rozplanowany program atrakcji to należy jasno przedstawić harmonogram atrakcji.

Mając możliwość umieszczenia spotu reklamowego na telebimie zadbajmy o przyciągającą uwagę wideo prezentację. Warto zająć się tym na parę miesięcy przed wydarzeniem, tak aby zarezerwować najkorzystniejszy czas emisji. Jest również możliwość wypożyczenia telebimu oraz wmontowanie w zabudowę stoiska. Możemy wtedy w pętli odtwarzać nasz spot reklamowy.

Skuteczne formy promocji zabudowy targowej

Gadżety

To prosty i skuteczny sposób, aby pozostać w świadomości osób odwiedzających targi i nie tylko! Wręczenie (szczególnie przez uśmiechnięte hostessy) nawet tak prostego upominku jak długopis z naszym logo może zwiększyć przychylność odwiedzającego. Jeżeli w tak łatwy sposób jesteśmy w stanie ocieplić wizerunek firmy to dlaczego z tego nie skorzystać?

Mamy tutaj możliwość wykazania się i zwiększenia efektów tej metody. W tym celu, potrzebne będzie coś ciekawszego niż zwykły długopis czy kubek. Spróbujmy opracować coś wymyślnego, czym odwiedzający nasze stoisko będzie chciał pochwalić się znajomym. Jeżeli nam się to uda - zyskamy kilku potencjalnych klientów zamiast jednego!

Hostessy

Taka żywa reklama naszej firmy to najlepszy kanał dotarcia do tych, którzy nie trafili jeszcze na nasze stoisko targowe. Sympatyczne i uśmiechnięte hostessy, które poruszając się po całej powierzchni targowej wręczają upominki (np. Cukierki) wraz z materiałami promocyjnymi to sprawdzony sposób na promocję.

Poczęstunek

Kolejnym sprawdzonym sposobem na przyciągnięcie odwiedzających jest poczęstunek na ladzie naszego stoiska targowego. Mogą to być różnego rodzaju słodycze opakowane w firmowy papier. Co ważne, to aby wręczając upominki dodawać ulotki promocyjne.

Zaawansowane formy promocji na targach

Zaproszenie gościa

Jeżeli mamy odpowiednio dużą przestrzeń za zabudowę targową to warto pomyśleć nad próbą zwerbowania na czas targów popularnej osoby związanej z naszą branżą. W ten sposób na pewno przyciągniemy mnóstwo odwiedzających, którzy będą chcieli zamienić parę słów z naszym gościem. Jest to jednak kosztowna i trudna do zrealizowania metoda promocji.

Występy sponsorowane i konferencje

Decydując się na sponsoring wystąpień, czy też różnych imprez towarzyszących będziemy mogli liczyć na reklamę w postaci naszego logo w katalogu oraz na plakatach reklamujących atrakcję.

Mamy również możliwość przygotowania konferencji, na której możemy zaprezentować swój produkt. W tym celu, należy zgłosić się do organizatorów wydarzenia z prośbą o wynajęcie specjalnej sali do tego przystosowanej.

Reklama na biletach, karnetach

Odpowiednio wcześnie przygotowując się do targów jest szansa na wykupienie miejsca reklamowego na bilecie wstępu. Należy jednak pamiętać, że dostępnej przestrzeni starczy jedynie na logo i krótki tekst z ofertą.

Artykuł powstał we współpracy z firmą wykonującą profesjonalne stoiska targowe: http://adnap.pl.

Komentarze