Jak wybrać gadżety reklamowe na targi i konferencje?

Gadżety reklamoweWybór gadżetów reklamowych mógłby wydawać się bardzo prosty, nic bardziej mylnego! Wręczanie tanich, brzydkich i nikomu niepotrzebnych gadżetów reklamowych skończyło się raz na zawsze, a przedsiębiorcy muszą ruszyć bardziej głową, aby znaleźć swoich odbiorców. Jednak jest na to kilka doskonałych sposobów.

Odpowiednio dopasowana grupa docelowa

Mogłoby się wydawać, że sprecyzowanie grupy docelowej wśród, której szukamy swoich odbiorców jest zupełnie niepotrzebne. Jest to bardzo często powtarzany błąd, przez który wielu przedsiębiorców nigdy nie znajduje swoich odbiorców. A sprawa jest całkiem prosta. Jeśli prowadzisz sklepik ze sprzętem komputerowym, którego głównymi odbiorcami są ludzie młodzi, powinieneś pojawić się na targach gier komputerowych ze smyczami z nadrukowaną nazwą swojej firmy i jakimś dobrym hasłem, które zrozumie każdy gracz. Fajnym gadżetem będą również pendrive z logo Twojej firmy, albo słuchawki do komputera. Natomiast jeśli prowadzisz sklep ze zdrową żywnością koniecznie powinieneś pojawić się na targach i konferencjach dotyczących właśnie tego tematu. I w tym przypadku pendrive i słuchawki nie odegrają właściwej roli, nikt chętnie od Ciebie ich nie będzie brał. W końcu są to ludzie zainteresowani zupełnie innymi sprawami niż gracze komputerowi, ale jeśli sprezentujesz im pudełka do przechowywania żywności, albo dizajnerską solniczkę na pewno będą zachwyceni. Miłośnik gier, któremu wręczysz solniczkę na pewno nie wróci do Twojego sklepu, ale jeśli dasz mu słuchawki, to szansa na zdobycie nowego klienta zdecydowanie wzrasta. Jeśli do tej pory na targach i konferencjach Twoje gadżety firmowe nie rozchodziły się jak ciepłe bułeczki, zastanów się, czy aby na pewno dostosowałeś je do grupy docelowej.

Nigdy nie dawaj chłamu i bądź uprzejmy

Jeśli myślisz, że Twoi potencjalni odbiorcy padną z wrażenia, jeśli wręczysz im plastikowy niepiszący długopis to się mylisz. Jedyne co przez to osiągniesz, to zezłoszczenie klientów, którzy na pewno nigdy do Ciebie nie wrócą. Nawet drobne gadżety reklamowe, które wręczasz powinny być sprawne i estetycznie wykonane. Oczywiście, że wręczanym gadżetem może być długopis, ale powinien on działać, a Ty powinieneś wykorzystać przestrzeń długopisu na jakiś fajny nadruk. Nie wciskaj na siłę swoich gadżetów. Jeśli ktoś nie chce i nie jest zainteresowany, to sobie odpuść. Dzięki temu Ty nie stracisz prezenciku, który mógł trafić w ręce kogoś bardziej zainteresowanego, a panie sprzątające nie będą musiały zbierać po sali Twoich gadżecików.

Znajdź potrzeby klientów

Wszystkie najlepsze reklamy i produkty, które powstały do tej pory są odpowiedzią na potrzeby klientów. Jeśli wybierasz się na targi, czy konferencję powinieneś rozeznać się w temacie i odnaleźć potrzeby swoich potencjalnych klientów. Jeśli zostałeś zaproszony jako prelegent i wiesz, że masz dużo ważnych informacji do przekazania swoim odbiorcom, możesz rozdać im długopisy i notesy z nadrukiem adresu Twojej firmy, czy innymi ważnymi danymi, dzięki którym Twoi odbiorcy szybko do Ciebie trafią. Dzięki temu zrobisz sobie reklamę za grosze.

Zadbaj o potencjalnego klienta, a on na pewno Ci się odwdzięczy i chętnie skorzysta z Twoich usług lub produktów.

Autor: http://www.easyb2b.pl/.

Komentarze

Adam
Najlepszymi gadżetami targowymi są torby, worki, antystresy, notesy, powerbanki i pamięci USB :)

Jeżeli szukasz tych produktów w super cenie i jakości to polecam firmę Supergift Promotion - www.supergift.pl
Mają dosłownie wszystko w ofercie
Kama
Ze swojej strony polecam gadżety reklamowe firmy Tech-Media, która oferuje szeroki zakres drobnych upominków dla klientów :) Myślę, że każdy znajdzie coś dla siebie ;)
Marc
Polecam www.reklamowe-upominki.pl - jedna z większych kolekcji gadżetów reklamowych. W sumie blisko 25 tys produktów. Od tanich produktów na masowe akcje promocyjne do ekskluzywnych upominków dla klientów VIP
Ola
Byłam na targach RemaDays, było tam wystawionych bardzo dużo firm. Z gadżetów to przeważnie długopisy smycze, czyściki , ale i zdarzały się pendrive'y czy zapalniczki.
Darecki
Dla mnie wciąż najfajniejsze są torby bawełniane z logo! A dla obsługi i pracowników: obowiązkowo koszulki! Ostatnio zacząłem współpracę z mamacube.pl i ich produkty to jest wyższy lvl gadżetów reklamowych, świetna jakość!
brejs
Moim zdaniem najlepsze są praktyczne gadżety, kalendarze, pendrive'y, długopisy etc. Kalendarza używamy praktycznie codziennie, wyciągamy go w każdym miejscu, więc inni obok nas również widzą
Baguś884
Racja PowerBanki to dobry sposób. Jednak my od kilu lat zamawiamy torby reklamowe (ekologiczne z naszym logiem). Wg mnie jest to najlepszy sposób na reklamę - nie dość, że torby przydadzą się zawsze (zakupy, przeprowadzka itp) to jeszcze wytrzymują kilka lat. Często widzimy klientów na zakupach z naszymi torbami :) Ważne jest, żeby torba była porządna - słabej jakości tylko zdenerwuje klienta. My zamawiamy w www.fraspo.pl i są extra wykonane i nie drogie. Tak więc polecam taki sposób reklamy
Tony
Uważam, ze powerbank to hit! ostatnio zainwestowałem sporo w zamówienie kilkunastu sztuk z logo dla najważniejszych kontrahentów, na szczęście jeszcze nie znali tego pomysłu i zrobiło to na nich ogromne wrażenie! Zamawiałem ze stronki gadzetytokantis .pl polecam!