Jak tanio stworzyć materiały promocyjne?

Druk materiałów promocyjnychWiele firm z najróżniejszych branż ma tę samą zagwozdkę - jak niskim kosztem stworzyć liczne materiały promocyjne, które trafią do jak największej grupy odbiorców. Sposobów jest wiele, jednak są dwa, które są zdecydowanie skuteczniejsze od pozostałych.

Kampanie w sieci

Nie da się ukryć, że internet jest obecnie najbardziej rozwiniętym obszarem, w którym można planować działania marketingowe. Największe portale społecznościowe oraz inni internetowi giganci dają niemal nieograniczone możliwości docierania do odbiorców.

Co ważne, internet nie ma granic. Może się tam ogłaszać i reklamować każdy. To niezwykle ważne, ponieważ pozwala to na marketing video, graficzny albo słowny. Można zdecydować się na klipy promocyjne albo fachowe teksty zachęcające do skorzystania z naszych usług czy towarów.

W sieci mamy nieograniczone możliwości. Możemy dotrzeć do wszystkich lub - jeśli mamy biznes skierowany do konkretnej grupy docelowej - do wybranych. Większość oferowanych kampanii nie jest odgórnie zaprojektowanych, tylko zostawia tę możliwość reklamodawcom. Można stworzyć przekaz pod kątem geolokalizacji, wieku, płci. Dzięki temu nie tylko kontrolujemy, do kogo trafiamy, ale też cały czas mamy wpływ na budżet. Możemy go zwiększać, zmniejszać, to my decydujemy ile oraz kiedy chcemy przeznaczyć na promocję.

Papier wszystko przyjmie

Inną popularną formą promowania oraz informowania są różnego rodzaju wydruki. Obok internetu to wciąż jedna z najpopularniejszych opcji, którą wybierają firmy. W zależności od prowadzonej działalności mogą to być plakaty, ulotki, wizytówki czy naklejki. Można również połączyć kilka z tych form, aby wzmocnić przekaz.

Miejscem, do którego należy zajrzeć, aby zaopatrzyć się w niezbędne wydruki, jest drukarnia internetowa. Jest to najlepsze rozwiązanie, aby szybko wydrukować potrzebne egzemplarze. Warto zaznaczyć, że obecnie większość drukarni oferuje szeroki wybór produktów, dzięki czemu w jednym miejscu możemy zrealizować całe zamówienie.

Warto również pamiętać, że im więcej egzemplarzy zamówimy, tym niższy będzie koszt pojedynczej sztuki. Jednak aby nasze plakaty czy ulotki były skuteczne, muszą być dobrze zaprojektowane. Im są bardziej czytelne, schludne, tym większa szansa, że ktoś się nimi zainteresuje. Nie należy upychać treści i przesadzać z barwnością. Kluczowe informacje i dobre rozmieszczenie to klucz do sukcesu.

A może jedno i drugie?

Oczywiście, im bardziej wzmocnimy naszą kampanię, tym większa szansa, że trafi do nas więcej osób. Dlatego dobrze jest połączyć marketing prowadzony w internecie z tym w przestrzeni miejskiej. Świetnie się to sprawdza zwłaszcza w branży rozrywkowo-eventowej.

To dobre rozwiązanie, ponieważ reklamy w internecie, nawet w pełni stargetowane, mogą nie dotrzeć do wszystkich zainteresowanych. Można je przeoczyć, mogą zostać "ścięte" zasięgi - przyczyn jest kilka. Dlatego, jeśli bardzo zależy nam na sukcesie, warto rozważyć opcję połączenia kampanii internetowych oraz papierowych.

Komentarze