Jak reklamować swoją firmę na Facebooku?

Reklama na facebookuZ Facebooka codziennie korzystają miliony osób. To doskonałe miejsce również dla firm, które chcą zwiększyć skuteczność swojej reklamy!

Facebook daje niemalże nieograniczone możliwości e-marketingowe. Można wykorzystywać je samodzielnie lub też reklamy na Facebooku można zlecać zewnętrznym agencjom, które posiadają w tym zakresie odpowiednie doświadczenie.

Serwis społecznościowy taki jak Facebook jest doskonałym medium reklamowym. Reklama na Facebooku łączy w sobie wysoką skuteczność, a także przystępne ceny. Właśnie dlatego korzysta z niej dzisiaj tak wielu przedsiębiorców - nie tylko są to duże korporacje, ale również mniejsze biznesy.

Aby reklama na Facebooku była skuteczna, trzeba wziąć pod uwagę szereg różnych czynników. O czym warto pamiętać?

Krok pierwszy - założenie konta na Facebooku

Jeśli firma nie posiada jeszcze własnego konta na Facebooku, pierwszym krokiem powinno być jego założenie. To naprawdę bardzo proste, ponieważ wystarczy tylko parę minut, aby stworzyć własny profil - fanpage na FB.

Aby konto wyróżniły się na tle konkurencji, powinno zawierać wszystkie ważne informacje o biznesie, a także atrakcyjny banner, dlatego warto poświęcić chwilę na wypełnienie wszystkich pól w formularzach.

Krok drugi - publikowanie wpisów na FB

Gdy konto zostało już założone, możemy przystąpić do publikowania na nim informacji. Firmy wykorzystują Facebook przede wszystkim jako kanał promocyjny oraz jako wizytówka swojego biznesu, dlatego warto zadbać o jakość wpisów pod kątem treściowym oraz graficznym.

Wpisy firmowe na Facebooku mogą podejmować różne tematy, na przykład:

  • nowości w ofercie
  • promocje organizowane przez firmę
  • opisy poszczególnych usług lub produktów
  • konkursy dla fanów
  • wpisy nawiązujące do bieżących wydarzeń
  • aktualności z życia firmy

Aby reklama na Facebooku była skuteczna, warto pamiętać o tym, że wpisy powinny być neutralne, aby nie zrażać do siebie klientów. Powinny być także napisane poprawnym, przystępnym językiem. Wpisy nie powinny być rozwlekłe, ale krótkie i zwięzłe. Także ważne jest o grafikę towarzyszącą wpisom - w końcu kupujemy wzrokiem.

Krok trzeci - komunikacja z fanami na Facebooku

Integralnym elementem reklamy na Facebooku jest również komunikacja z fanami oraz z innymi użytkownikami serwisu.

Facebookowicze mogą wysyłać do firmy wiadomości prywatne, a także mogą pytać o różne kwestie w komentarzach do wpisów. Także istnieje możliwość wystawiania opinii dla firmy prowadzącej dany profil.

Aktywna interakcja z innymi użytkownikami serwisu, szybkie i wyczerpujące odpowiedzi pozwolą na budowę wizerunku firmy jako skoncentrowanej na satysfakcji klientów.

Krok czwarty - korzystanie z systemu reklamowego na Facebooku

Chociaż samo posiadanie profilu na Facebooku jest dobrym wsparciem marketingowym dla firmy, to serwis ten oferuje swoim klientom własne systemy reklamowe.

Reklamowanie się na Facebooku przez systemy reklamowe pozwala na precyzyjne dotarcie do odbiorców zainteresowanych danymi produktami, usługami, wydarzeniami. Facebook posiada dostęp do szeregu wartościowych danych, które mogą stać się podstawą do budowy skutecznej strategii reklamowej. Można dotrzeć wówczas do konkretnych odbiorców, na przykład w określonym wieku, w danej lokalizacji, o konkretnych zainteresowaniach.

Taka reklama na Facebooku pozwala na dotarcie do wielu zainteresowanych klientów, dzięki czemu można uzyskać jeszcze lepsze wyniki - bez potrzeby ponoszenia bardzo wysokich kosztów.

Profesjonalna pomoc w reklamie na Facebooku

Działania reklamowe na Facebooku można prowadzić samodzielnie, ale można również skorzystać z usług profesjonalnych agencji reklamowych, które specjalizują się w tym właśnie zakresie.

Agencje reklamowe tego rodzaju, które nazywane są również agencjami social media marketingowymi, posiadają szeroką wiedzę oraz doświadczenie w zakresie reklamy na Facebooku, mają rozeznanie w najnowszych trendach i dzięki temu mogą promować firmy swoich klientów w mediach społecznościowych jeszcze skuteczniej.

Artykuł powstał we współpracy z Agencja Social Media shineonagency.pl z Krakowa.

Ocena: 5.0

Komentarze