Jak przygotować projekt wizytówki?

Projekt wizytówkiOstateczny wygląd wizytówki w dużej mierze zależy od jej projektu. Zanim przeznaczymy kartę do druku, musimy najpierw przygotować jej część graficzną. Oto kilka wskazówek, na które należy zwrócić uwagę podczas projektowania wizytówki firmowej.

Wymiary

Pierwszym krokiem jest ustalenie wielkości wizytówki. Najpowszechniejszy jest format 9x5 cm, choć czasem spotykamy również wymiary 8,5 x 5,5 cm - czyli wielkość zbliżoną do wymiarów karty kredytowej.

Wizytówka dla dietetyka

Przy rozpoczęciu projektu otwieramy więc dokument o danych wymiarach. Nie możemy zapomnieć o spadach, które powinny wynosić co najmniej 2 mm z każdej strony. Spady tworzone są po to, aby uniknąć uszkodzenia wykonanego projektu graficznego wizytówki podczas jej cięcia i to od nich zaczynamy tworzenie karty firmowej.

Tło

Od tła wizytówki bardzo wiele zależy. To ono rzuca się w oczy jako pierwsze, dlatego warto dobierać je dokładnie. Tło może być jednokolorowe i gładkie lub zawierać ciekawe wzory. W zależności od tego, czy do wizytówki chcemy dodać jakąś grafikę, czy nie, musimy dobrać jego odpowiednią kolorystykę oraz rodzaj.

Wizytówka azteckie wzory

Tło powinno obejmować cały obszar użytkowy wizytówki oraz spady po obu stronach.

Grafika

Tło już gotowe, teraz czas na elementy graficzne. Są one ozdobą wizytówki i często dostosowujemy je do branży firmy, jaką wizytówka ma przedstawiać. Może to być profesjonalnie stworzone zdjęcie modelki lub modela czy kolorowe gify, które skojarzą nam się z daną dziedziną. Do grafiki zaliczamy również firmowe logo.

Wizytówka dla fizjoterapeuty

Kolorystyka elementów tego typu powinna zostać dopasowana do tła wizytówki. Warto zastosować kontrast barw, aby całość lepiej wyróżniała się w otoczeniu.

Podczas wdrażania grafiki do projektu wizytówki, trzeba pamiętać, aby element znajdował się poza linią cięcia, najlepiej w odległości ok. 3 mm od spadów, aby podczas przycinania nie został zniekształcony i nie wpłynął znacznie na ogólny wizerunek karty.

Tekst

Każda wizytówka musi zawierać miejsce na tekst. Czcionka wraz z treścią również powinna być odsunięta od linii spadu, aby nie została odcięta w trakcie przycinania karty. Dla większej czytelności najlepiej zastosować czcionkę powyżej 7p. Aby uzyskać ciekawsze efekty wizualne, można skorzystać z liter ozdobnych w odpowiednio dobranej kolorystyce.

Wizytówka dla psychologa

Styl i rozmieszczenie tekstu powinny być dobrze skomponowane z grafiką, a jego kolorystyka tworzyć kontrast z tłem, aby to, co zostanie napisane na karcie, było dobrze widoczne w każdym świetle. Należy pamiętać również o tym, aby literki nie zlewały się, a podane informacje były krótkie i zwięzłe.

Wizytówka dwustronna

Wśród wizytówek znajdziemy jednostronne i dwustronne. Podczas projektowanie tej pierwszej wersji, nasza praca jest zakończona i możemy oddać wizytówkę do druku. Jeżeli jednak stawiamy na wizytówkę dwustronną, należy przygotować kolejny projekt.

Wizytówka dla właściciela kwiaciarni

W większości programów graficznych konieczne będzie otworzenie nowego dokumentu, przygotowanie tła, grafiki oraz treści w parametrach i kolorystyce odpowiadającej tym, które wykorzystaliśmy na stronie pierwszej.

Materiał powstał we współpracy z serwisem netprint.pl.

Ocena: 5.0

Komentarze