Gadżety reklamowe metodą na promocję firmy

Gadżety reklamoweWielka kampania reklamowa - owszem, ale obok wielopoziomowych działań marketingowych, podczas promowania firmy warto także zwrócić się ku najprostszym sposobom.

Rozdawanie przedmiotów codziennego użytku zaopatrzonych w logo firmy, może przynosić świetne efekty.

Współczesne sposoby docierania do klienta

Nie ulega wątpliwości, że marketing internetowy jest dziś potężnym narzędziem w procesie zdobywania klienta. Równie powszechne są reklama telewizyjna, prasowa, akcje promocyjne w miejscach publicznych, itp. Wydawać by się mogło, że takie zabiegi, jak kupowanie gadżetów reklamowych i ich rozdawanie nie mogą przynieść zbyt wygórowanych rezultatów, z uwagi na swą znikomość. A jednak może być inaczej...

Przedmioty codziennego użytku opatrzone logotypem firmy mają podobny wydźwięk (choć nieco mniejszych gabarytów), jak reklama wizualna, na przykład aplikacja na pojeździe samochodowym. Posiadając, dajmy na to, długopis z logo danego przedsiębiorstwa, zapada nam ono w pamięć, a tym samym zapada nam w pamięć dana firma. Potencjalny klient mając do wyboru firmę, którą kojarzy choćby z długopisu i firmę, której nazwy nigdy nie słyszał, zapewne postawi na to pierwsze przedsiębiorstwo. Dlatego zdecydowanie warto rozpowszechniać gadżety reklamowe, w ten  sposób stajemy się bardziej rozpoznawalni.

Oryginalne czy przydatne - jakie gadżety wybrać?

Jeśli już postanowiliśmy rozpropagować szereg przedmiotów reklamowych opatrzonych naszym logo, warto znaleźć firmę, która nam je stworzy. Na rynku jest wiele tego rodzaju przedsiębiorstw, przy czym warto wybrać takie, które pozostawią dość sporą swobodę wyboru zarówno co do przedmiotów, jak i do technik aplikowania logotypów. Najważniejsze, aby nasze gadżety reklamowe były estetycznie wykonane, atrakcyjne dla klientów.

Pozostaje pytanie - czy raczej skłaniać się ku praktycznym rzeczom codziennego użytku, czy postawić na przedmioty bardziej wyszukane. I te, i te mają swoje zalety. Gadżety reklamowe w formie niestereotypowej na pewno bardziej zwrócą uwagę klienta. Z drugiej jednak strony takie przedmioty jak kalendarz, kubek, długopis czy torba na zakupy, są używane praktycznie codziennie, tym samym nasz potencjalny klient przez cały czas pozostaje w kontakcie wzrokowym z logo naszej firmy.

Promocja za pomocą gadżetów reklamowych

W zależności od typu gadżetów reklamowych, można rozpowszechniać je na szerszą lub węższą skalę. Wiadomo, że przedmioty drobne, jak długopisy, smycze, breloczki, zapalniczki, będą trafiały do szerokiego grona osób, natomiast gadżety bardziej ekskluzywne, czy też po prostu droższe, takie jak pióra, zegarki, portfele czy zestawy kawowe wręczymy osobom wybranym, na przykład klientom, z którymi cenimy sobie współpracę.

Aby zachęcić klientów do kontaktu z naszą firmą, warto też tworzyć gadżety reklamowe okazjonalne. Najbardziej sprawdzają się tu oczywiście artykuły świąteczne. Propagując własną firmę przy pomocy gadżetów, warto też zadbać o to, aby przedmioty dostosowywać do potrzeb osób, którym je wręczamy. A więc, osobom związanym z branżą elektroniczną można rozdać podkładki pod myszki lub nośniki pendrive, natomiast jeśli szukamy klienta w sektorze remontowo-budowlanym, postawimy raczej na promocyjne miarki, śrubokręty, nożyki, etc.

Autor: www.giftdesign.pl.

Ocena: 5.0

Komentarze

Kejt
Ja nie miałam żadnego pomysłu na gadżety do mojej firmy ale kumpela zabrała mnie na targi remadays w ptakexpo, serio nie wiedziałam że można tyle rzeczy wykorzystać do promocji. w tym roku 13 lutego też się wybieram by znaleźć coś nietypowego.
Kasia
Gadżety to fantastyczna sprawa!! Serio. Ja osobiście je uwielbiam. Najlepiej jak ich projekt jest przemyślany i od razu potrafi uchwycić spojrzenie ;)
http://chcenawczoraj.pl/post/gadzety-reklamowe-jak-je-zaprojektowac-zeby-chwycily
Effe
Polecam coś praktycznego, co zostanie z klientem na długo. U nas część klientów zdecydowała się np. na ręczniki i są bardzo zadowoleni (jakość super, bierzemy od sdx towels - polecamy)
Paulina
Do promowania można wykorzystywać swoje vlepki z logo, hasłem motywacyjnym lub innym ciekawym dla odbiorców projektem. Naklejki można wykorzystać też do stworzenia własnych unikatowych gadżetów dla klientów. Nie tylko gadżet jest wyjatkowy, ale też niejednokrotnie jest znacznie tańszą alternatywą :)