Gadżety, które powinien mieć przedstawiciel handlowy

Przedstawiciel handlowyPrzedstawiciel handlowy jest wizytówką, każdej firmy. Powinien nie tylko wykazywać się wysoką kulturą osobistą, łatwością w nawiązywaniu kontaktów, ale powinien również otaczać się eleganckimi przedmiotami.

Bądź pewny siebie, dobrze ubrany i nigdy nie przychodź z pustymi rękami. Jeśli będziesz powtarzał sobie to jak mantrę, na pewno Twojej ofercie nie oprze się żaden klient.

Gadżety przedstawiciela - mówią o nim wiele

Jest kilka stałych przedmiotów, które powinien mieć każdy agent. Wszystkie powinny być eleganckie i w dobrym guście i z logiem reprezentowanej firmy. Zwykłe długopisy reklamowe nie są najlepszym narzędziem do podpisywania umów. Znacznie lepiej wygląda, jeśli przedstawiciel ma w swojej teczce porządny, dobrej jakości długopis. Nie musi to być pióro za ogromne pieniądze, ale warto zadbać o to, czym podpisywane są umowy. Kolejną rzeczą, która wydaje się być najważniejsza jest kalendarz.

Zapisywanie wszystkich spotkań i obowiązków na karteczkach może bardzo szybko okazać się zgubne. Poza tym nie wypada takich latających karteczek wyciągnąć przy kliencie. Może to być dla niego lekceważące. Notes firmowy w twardej oprawie może przydać się do planowania działań z odbiorcą. Czasami na spotkaniu trzeba rozrysować pewien schemat dostaw czy plan produkcji, wtedy takie notesy sprawdzają się najlepiej. A wyrywanie stron z zeszytu czy proszenie o kawałek kartki jest bardzo nieeleganckie. Teczka jest bardzo ważnym elementem całego wizerunku. To ona przede wszystkim świadczy o klasie, nie tylko o klasie agenta, ale również o klasie produktów, które on sprzedaje.

Dlatego powinna być bardzo elegancka, uszyta z dobrego materiału i z ładnymi wstawkami. Przede wszystkim nie powinna być zużyta i zniszczona. Klient może pomyśleć, że jeśli nie dbasz o swoje rzeczy, nie zadbasz o jego interesy. A to Tobie przede wszystkim powinno zależeć na przychylnym oku swojego odbiorcy.

Gadżety dla klienta - przydadzą się na co dzień

Każdy klient lubi dostawać prezenty. Jest to również dobry gest reprezentanta firmy. I to jemu przede wszystkim powinno zależeć na dawaniu prezentów. Jest to idealna forma nawiązania relacji. Klient, któremu będziemy od czasu do czasu wręczać upominek stanie się bardziej lojalny. Takie gesty wcale nie muszą być dużym finansowym obciążeniem dla firmy, wystarczą długopisy reklamowe z logiem, kubek albo paczka reklamowych karteczek. Dodatkowo takie gadżety firmowe są dobrą reklamą, która napędza się sama.

Odbiorca, który dostanie takie długopisy reklamowe będzie z nich często korzystał, często również przy swoich kontrahentach. A oni być może zainteresują się adresem strony internetowej, który powinien znaleźć się na każdym wręczanym przedmiocie. Nie dawaj brzydkich i niesprawnych giftów. Po co Twojemu nabywcy dziurawy kubek albo niepiszący długopis? Rozdawaj tylko to, co Ci się podoba, w innym wypadku możesz zostać potraktowany z przymrużeniem oka.

W eleganckie gadżety firmowe zaopatrzony powinien być każdy przedstawiciel handlowy, który ceni swojego kontrahenta. To nie tylko tani chwyt marketingowy, to również dbanie o dobry wizerunek firmy i szacunek wobec klienta.

Autor: www.easyb2b.pl.

Ocena: 5.0

Komentarze