Czym NIE jest content marketing?

Content marketingPojęcie marketingu treści osiągnęło obecnie niesamowitą popularność. Wszędzie możemy usłyszeć nieco utarte już powiedzenie "content is king". Czy jednak na pewno rozumiemy, co tak naprawdę kryje się pod tym nieraz bezmyślnie powtarzanym sloganem? Poznaj najczęściej powtarzane mity na temat content marketingu.

1. Zapomnij o masowym tworzeniu treści

Mogłoby się wydawać, że skoro content jest najważniejszy, to trzeba produkować go jak najwięcej. Wychodząc z takiego założenia spora część przedsiębiorców zamawia masowo tanie treści w cenie kilku złotych. Następnie są one wrzucane gdzie popadnie - na firmowego bloga, strony zapleczowe, serwisy zewnętrzne itd. Bierze się wówczas pod uwagę, aby w tekstach upchać jak najwięcej słów kluczowych, które będą wspierać pozycjonowanie. Efekt jednak zwykle jest… odwrotny od zamierzonego. Po pierwsze można w ten sposób łatwo złapać filtr od Google, a przesycone frazami artykuły wyglądają na tyle nienaturalnie, że potencjalny Klient na pewno to zauważy. Efekt? Zamiast wzrostu wyników sprzedażowych, trwały uszczerbek na wizerunku firmy.

2. Content marketing to nie działanie jednorazowe

W biznesie nastawienie na szybkie efekty to niestety droga na manowce. Nie wystarczy, że wrzucisz na stronę internetową jednego dnia kilkanaście czy nawet kilkadziesiąt artykułów poradnikowych. Musisz pokazać odwiedzającym, że portal żyje - konieczne są więc regularne publikacje w oparciu o analizę potrzeb klientów. Rozmawiaj zatem z nimi w mediach społecznościowych. Zadawaj pytania, słuchaj, udzielaj odpowiedzi. Odkrywaj jednostkowe insighty konsumenckie.

3. Zapomnij o nachalnej reklamie

Kluczową zasadą którą musisz wbić sobie do głowy jest to, iż content marketing nie ma nic wspólnego z próbą bezpośredniego nakłaniania klienta do skorzystania z Twojej oferty. Większość z nas jest na tyle wyczulona na reklamy, że budzą one jedynie irytację i chęć jak najszybszego opuszczenia witryny. Przed zakupem produktu poszukujemy raczej podanej w przystępnej formie odpowiedzi na nurtujące pytania. Jeśli chcesz zaciągnąć kredyt hipoteczny, będziesz chciał dowiedzieć się jakie są warunki jego otrzymania oraz formalności do spełnienia. Do niczego nie będą Ci natomiast przydatne slogany w stylu "Oferta naszego banku jest najlepsza", "Nigdzie nie jest tak tanio jak u nas", "Kredyt na korzystnych warunkach" itp.

4. Nie tylko treść tekstowa

Nawet jeśli przygotujesz wartościowe porady na firmowego bloga czy opisowe przykłady realizacji (tzw. case studies), chcąc przyciągnąć Klienta musisz się czymś wyróżnić. Content marketing to zatem również wykresy, statystyki, zestawienia tabelaryczne, infografiki, diagramy, nagrania audio-video itd. Nie możesz jednak przesadzić w drugą stronę. Zawartość strony uboga w słowa pisane nie pozwoli Twojej stronie osiągnąć wysokich pozycji w wyszukiwarkach. A przecież pozycjonowanie treścią to skuteczny sposób na osiąganie wysokich pozycji na frazy z długiego ogona (tzw. long tail), czyli szczegółowych zapytań do wyszukiwarki dokonanych przez użytkowników będących bardzo blisko decyzji zakupowej konkretnego produktu (np. fraza "buty sportowe nike czerwone dla kobiet" zamiast "modne buty sportowe")

5. Zrezygnuj z branżowego języka

Nie daj się zwieść pokusie, aby popisywać się przed odbiorcami Twoich treści własną elokwencją. Używanie formy przekazu zrozumiałej jedynie dla osób z branży to krok w złym kierunku. Porady content marketingowe powinny umożliwić ich zrozumienie nawet kompletnemu laikowi. Dzięki temu będziesz w stanie zbudować jego zaufanie i pośrednio sprowokować do zainteresowania się Twoją ofertą.

Na końcu warto wspomnieć, że nie zawsze trzeba zlecać działania content marketingowe na zewnątrz. Pamiętając m. in. o kilku poruszonych powyżej kwestiach, często jesteśmy w stanie poprowadzić je na własną rękę. Warto jednak zawczasu dobrze przemyśleć swoją strategię, aby nie okazało się, że działając bez doświadczenia i dobrego planu, osiągniemy efekt odwrotny od założonego.

Daventi zna się nie tylko na tym!

Jesteśmy agencją interaktywną Daventi specjalizującą się w obsłudze internetowych działań marketingowych. Daventi to hotel dla firm, czyli miejsce, gdzie znajdziesz wszystko co potrzebne, aby zaistnieć w sieci.

Komentarze



Edge Rank FacebookDla osób zajmujących się mediami społecznościowymi Edge Rank ( ER ) jest hasłem niem


Marketing MIX - 4PZastanawiając się i próbując znaleźć odpowiedź na pytanie, czym właściwie jest marketi


Różne media dla reklamy - dobórO skuteczności reklamy decyduje wiele czynników. Sama treść komunik


CopywriterCopywriting jest dziedziną, która dziś stała się nie tylko modna, ale przede wszystkim potrzeb