CRM - jak zacząć przygodę z systemem?

System CRMCzym właściwie jest system CRM? Rozwińmy skrót z języka angielskiego - Customer Relationship Management. Jeśli przetłumaczymy to na nasz język, dostaniemy „zarządzanie relacjami z klientem”. To zbiór działań, które pozwalają zarządzać relacjami biznesowymi z klientem, a w ten sposób budować z nimi pozytywne więzi. System CRM ma to automatyzować i ułatwiać. Specjaliści z firmy edrone.me podpowiadają, jak zacząć przygodę z tym system.

Pomyśl, zanim kupisz

Jest wiele rodzajów systemów CRM od różnych firm. Aby odnieść sukces, nie wystarczy kupić jednego z nich i zapomnieć o sprawie. Tak naprawdę, zakup systemu to nie jest dobry start. Na wstąpienie lepiej zastanowić się nad tym, czy właściwie wiesz do czego taki system służy. Odpowiedź sobie na fundamentalne pytania:

  • Czym jest system CMR?
  • Do czego jest potrzebny system CRM?
  • Czy naprawdę potrzebuję systemu CRM?

Jeśli się tego dowiesz, wybór będzie bardziej świadomy, a Twoja praca skuteczniejsza. Wiele firm korzysta dziś z podobnych rozwiązań. Nie jest sztuką wdrożyć system, z którego nikt nie będzie właściwie korzystał.

System CRM jest odpowiedzią na Twoje potrzeby?

Decydując się na korzystanie z CRM, musi przeanalizować swoje potrzeby i zastanowić się, czego oczekujesz od samego systemu. Ważne są również potrzeby Twoich pracowników oraz samych klientów. Czy na pewno wszyscy będą zadowoleni z takich rozwiązań?

CRM ma wspomóc pracę całego zespołu i skrócić dystans dzielący klienta a sprzedawcę. Całe szczęście, dziś można w pełni dostosować takie programy do indywidulanych potrzeb każdego użytkownika.

Zacznijmy od Twoich pracowników. Ci zdecydowanie powinni brać udział w wyborze i wdrażaniu systemu, bo to oni będą głównymi użytkownikami. Wielu przedsiębiorców lekceważy ten fakt i w konsekwencji firma dostaje CMR, z którego nikt nie wie jak korzystać, a który jest przerośnięty o masę niepotrzebnych funkcji. Pamiętaj o tym, że CRM automatyzuje wiele procesów, ale po drugiej stronie zawsze jest człowiek.

Postaw na szkolenia!

Wspominaliśmy już o tym, że źle użytkowany system CMR jest bezużyteczny, wspominaliśmy też o tym, że pomimo pewnej automatyzacji, człowiek jest potrzebny do prawidłowego funkcjonowania programu. Aby to było możliwe, potrzebne będą szkolenia! Wiele firm, które wdraża lub sprzedaje systemy CRM oferuje takie kursy dla pracowników. Warto z takiej opcji skorzystać. W czasie szkoleń trzeba uświadomić pracowników (użytkowników systemu), dlaczego uzupełnianie danych w systemie i korzystanie z poszczególnych funkcji jest takie ważne.

Więcej na: edrone.me.

Ocena: 5.0

Komentarze

Sławek
Korzystam z edrone. z supportem spoko kontakt. Z handlowym również. No i stali klienci mają spoko rabat.
Edrone
Dokładnie tak! :) Lepszego systemu niż edrone nie znajdziecie. Zapraszamy do kontaktu.