Co to są infokioski?

InfokioskInfokioski wkroczyły w nasze życie kilka lat temu, najpierw budząc zainteresowanie i konsternację,  jednak bardzo szybko ludzie na całym świecie przekonali się do tych urządzeń.

Co to są infokioski i w jaki celu właściwie powstały?

Infokioski są to urządzenia, które pozwalają zastąpić typowe stanowiska świadczące usługi na rzecz klientów.

Samoobsługowe kasy fiskalne coraz popularniejsze w marketach, maszyny do sprzedaży biletów autobusowych, elektroniczne budki na lotniskach, dzięki którym możemy nie tylko kupić bilet, ale także go wydrukować, wreszcie budki, w których samodzielnie możemy doładować kartę miejską i bilet miesięczny, wpłatomaty, maszyny drukujące zdjęcia w wielkich sieciach handlowych, informacje turystyczne itp.

Czy takie rozwiązanie jest naprawdę potrzebne?

W czasach gdy jesteśmy nastawieni na szeroko pojęty konsumpcjonizm często kolejki po bilet czy do kasy w markecie przypominają te z lat osiemdziesiątych. Wtedy nie mieliśmy wyboru i musieliśmy pokornie czekać by kupić wymarzony produkt. Teraz mamy wszystko czego zapragniemy. Jedyne czego każdemu brakuje to czas. Nauczyliśmy się szybko żyć, oszczędzać każdą minutę i staliśmy się bardzo niecierpliwi. Takie samoobsługowe budki w dużym stopniu ułatwiają życie, są doskonałym rozwiązaniem dla niecierpliwych. Zdarza się oczywiście, że w okresie wakacyjnym infokioski na dworcach i lotniskach są tak samo oblegane jak tradycyjne kasy, jednak poza sezonem możemy z nich korzystać bez oczekiwania w kolejce.

Drugim powodem, który przemawia za takim rozwiązaniem są miejsca o małym natężeniu ruchu, gdzie zatrudnienie kasjerki, biletera czy otworzenie punku drukującego zdjęcia byłoby zwyczajnie nierentowne, utrzymanie infokiosku jest tańszym rozwiązaniem niż opłacenie osoby na pełny etat i zapewnienie jej miejsca do pracy.

Czy istnieje obawa, ze infokioski zastąpią ludzi z obsługi klienta?

Raczej nic takiego nam nie grozi zwłaszcza, że żyjemy w czasach kiedy każda firma walczy o klienta. Obecnie bardzo duży nacisk firmy kładą na obsługę klienta, standardy przez ostanie lata w tej dziedzinie wzrosły kilkakrotnie. Bardzo łatwy i powszechny dostęp do produktów najlepszej jakości, a także duża konkurencja sprawiły, że trudno jest konkurować na rynku.

Obsługa klienta jest więc kluczowa, jeśli pozyskamy czyjąś sympatię i zaufanie możemy liczyć, że powróci do nas, a nawet poleci firmę znajomym. Nie oszukujmy się każdy z nas przyzwyczaił się, że reklama to jedno, a rzeczywistość to zupełnie co innego.

Dlatego firmy pozwalają sobie na montowanie infokiosków tylko z uzasadnionych powodów, najczęściej wtedy gdy jest to sposób na poprawienie jakości świadczonych usług, np. w znacznym stopniu skróci okres oczekiwania na zakup produktu lub usługi.

Notabene - żadna maszyna nie jest w stanie zastąpić uśmiechniętej kasjerki w markecie, pracownika lotniska czy dworca, który oprócz tego, że sprzeda bilet jest również skarbnicą wiedzy, którą chętnie się dzieli. Dlatego zatrudnieni przy obsłudze klienta nie muszą się obawiać infokiosków.

Komentarze

Maks
Infokioski powinny być bardzo dobrze zabezpieczone przed włamaniem i szkodliwym oprogramowaniem . Brak aktualizacji zabezpieczeń - jak to miało miejsce u nas, prowadzi do totalnego bezsensu ich stosowania



Pozytywne relacje z klientemKomunikacja z Klientem zarówno obecny jak i przyszłym to dialog o


Centrala telefoniczna VoIPWirtualna centrala telefoniczna korzysta z najnowocześniejszy


Wybór OFEZdecydowałeś, że z myślą o emeryturze będziesz oszczędzał na koncie OFE? Zanim podpiszesz umowę z


Organizacja konferencjiKonferencje prasowe od lat są najchętniej odwiedzanymi przez dziennikar