Bazy danych a reklama sprofilowana - czyli jak osiągnąć sukces?

Baza danychW tej chwili w zasadzie nie da się odnieść sukcesu bez dobrej reklamy. Jeśli nie wymyśli się czegoś chwytliwego, co pozwoli pozyskać nowych klientów, albo zatrzymać starych, firma nie ma zbyt dużych szans na utrzymanie się na rynku. Wszystko dlatego, że w wielu branżach działa mnóstwo niemal identycznych firm. Klienci stają się więc wybredni, a firmy muszą stale podnosić jakość swoich usług, by lepiej dostosować się do zmieniającego się środowiska.

Jednak i to w niczym nie pomoże, jeśli potencjalni klienci nie dowiedzą się w ogóle o istnieniu takiego przedsiębiorstwa, albo nie będą wiedzieć czym wyróżnia się jego oferta. Dlatego trzeba dotrzeć z reklamą do możliwie jak największej ich liczby - ale jednocześnie przede wszystkim do tych, którzy rzeczywiście mogą być ów ofertą zainteresowani. Inaczej traci się tylko swój cenny czas! W dotarciu do takich osób czy firm pomogą bazy danych! Czym są i jak je wykorzystać?

Czym jest baza danych?

Baza danych to zbiór danych, zapisanych zgodnie z określonymi wcześniej regułami. Zbiera się w jednym miejscu konkretne dane o osobach czy firmach. Może to być baza lekarzy, albo firm medycznych, a może być to na przykład baza artystów działających na określonym terenie, czy też firm ochroniarskich z danego województwa. W bazach danych zawarte są również krótkie informacje – opis. Korzystając z takiej bazy, można dowiedzieć się więcej na temat danej branży. W tej chwili bazy danych tworzone są przede wszystkim w wersji cyfrowej, gdyż dzięki temu łatwiej jest wyszukiwać konkretne informacje czy osoby, jak też dodawać nowe, aktualizując całą bazę.

Baza danych a reklama

Korzystając z posiadanej bazy danych, firma wie do kogo najlepiej będzie wysłać informacje o swojej ofercie. Dzięki temu nie będzie się tracić czasu na reklamę, która nie przyniesie efektów. Jeśli na przykład działa się w branży budowlanej, rozsądniej będzie zaoferować swoje usługi na przykład deweloperom, niż na chybił trafił wysyłać gazetki reklamowe do prywatnych odbiorców. Z kolei jeśli ktoś na przykład wynajmuje nagłośnienie, rozsądniej zrobi zgłaszając się do firm organizujących jakieś występy, koncerty, wydarzenia czy ogólnie do instytucji kulturalnych, niż po prostu zamieszczając informacje na swojej stronie – w nadziei, że ktoś sam się zgłosi. Posiadanie specjalnej, sprofilowanej bazy danych jest wielkim ułatwieniem jeśli chodzi o skuteczną reklamę. Nie wysyła się swojej oferty w ciemno, lecz do tych osób czy firm, które rzeczywiście mogą skorzystać z usług czy produktów.

Stworzyć czy kupić?

Można oczywiście zająć się samodzielnym tworzeniem bazy danych, jednak nie jest to do końca dobry pomysł. To bowiem zadanie bardzo żmudne, w trakcie którego straci się sporo czasu, jaki można byłoby spożytkować o wiele lepiej, inaczej. Dlatego też w tej chwili większość firm raczej kupuje gotowe bazy danych, zamawiając je w odpowiednich miejscach - na przykład na stronie www.bnf.pl. Precyzyjne filtrowanie pozwala dopasować profil bazy danych do swoich potrzeb, a aktualne informacje przeprowadzić jeszcze skuteczniejszą kampanię reklamową.

Uprawa pieczarek

Pieczarkarnia to inaczej farma, na której uprawia się pieczarki. Najczęściej rosną one w dużych, zamkniętych pomieszczeniach. Muszą się w nich znaleźć komory uprawowe zaopatrzone w niezbędne instalacje klimatyzacyjne, wentylacyjne i nawadniające, a ponadto z systemem sterowania mikroklimatem. Przydatne będzie rzecz jasna pełne wyposażenie, które posłuży ludziom do bezpośredniej uprawy. Wśród takich narzędzi wymienić można:

  • regały do składowania pieczarek w skrzynkach i pudełkach,
  • wózki,
  • maty,
  • stoły do ważenia grzybów,
  • wagi.

Jeśli chcemy założyć niewielką pieczarkarnię, wystarczy jedna komora do uprawy. Gdy jednak uprawa się sprawdzi, a przedsiębiorca będzie czerpał z niej zyski, można pomyśleć o stworzeniu kolejnej komory, a następnie połączyć je ze sobą korytarzem komunikacyjnym.

Co po zbiorze pieczarek?

Nie należy zapominać o tym, że pieczarki po zbiorze muszą być odpowiednio przechowywane. Dlatego pieczarkarnia to nie tylko komory do uprawy pieczarek, ale i chłodnie z szokerami czy pakownie - osobne pomieszczenie, które powinno znaleźć się bezpośrednio przy chłodni. Na zewnątrz pieczarkarni powinniśmy umieścić rampę załadowczą, przy pomieszczeniu wydawczym. Przyda się ponadto magazyn, w którym składowane będą opakowania na pieczarki i maszynownia wody lodowej oraz kotłownia. Gaz, prąd i woda - to podstawowe media niezbędne do zorganizowania takiego biznesu. Tworząc pieczarkarnię, trzeba wykonać instalacje chłodnicze, klimatyzacyjne, wentylacyjne oraz C.O. Tylko tak zapewnimy optymalne parametry wewnątrz komór uprawowych. Przyda się również system kontroli mikroklimatu, centralnie sterowany, który pozwoli na zachowanie odpowiedniej wilgotności, temperatury i stężenia CO2 w komorach uprawowych.

Warunki uprawy

W komorach uprawnych, gdzie rosną pieczarki, temperatura może dochodzić do ponad 70 stopni Celsjusza. Ważne jest, aby ściany i stropy komory zostały dobrze zaizolowane. Dzięki temu faza gotowania czy parowania pomieszczeń pieczarkarni będą przebiegały sprawnie. Ponadto należy utrzymywać w ich wnętrzach najwyższe parametry wilgotności. Materiał na komorę musi być więc trwały i pokryty powłoką antykorozyjną. Do tego celu stosuje się najczęściej płyty warstwowe z rdzeniem poliuretanowym w okładzinach stalowych.

Każda komora powinna mieć specjalną bramę, która będzie oddzielała wnętrze uprawy od środowiska zewnętrznego. Dla ludzi dbających o pieczarki należy wykonać drzwi wewnętrzne do komór uprawowych o odpowiednich parametrach przepuszczalności ciepła i szczelności.

Artykuł powstał przy współpracy z BNF.pl.

Ocena: 5.0

Komentarze