5 kroków do zbudowania własnego contact center

Contact centerZdecydowana większość biznesów opiera się na kontakcie z innymi osobami. Szczególnym przypadkiem są te dziedziny, w których kontakt zachodzi bezpośrednio pomiędzy firmą, a klientem. Relacje z odbiorcami ofert danego przedsiębiorstwa są niezwykle ważne i niejednokrotnie zdarzało się, że nawet dobrze prosperujące biznesy popadały w kłopoty, gdy zaniedbały proces porozumiewania się z klientem.

Warto więc zadbać o odbiorcę. Poniżej przedstawiamy poradnik pt. 5 kroków do zbudowania własnego contact center - spraw, aby Twój klient był zadowolony.

Technologia

Galopujących postęp technologiczny sprawia, że niekiedy ciężko nadążyć za nadchodzącymi zmianami. Dotyczą one również programów i usług ułatwiających komunikację z klientem. Jeśli nie orientujesz się w nowościach rynkowy, to warto skorzystać z doświadczenia profesjonalistów. Doradzą Ci oni najlepszą opcję dostępną na rynku. Wśród najchętniej wymienianych usługodawców jest Systell, firma oferująca call center tools, czyli usługi i rozwiązania dla call center. Szeroka oferta firmy sprawia, iż każdy znajdzie coś dla siebie. Wystarczy, iż określisz swoje potrzeby, a Systell znajdzie dla Ciebie optymalne rozwiązanie i pomoże w jego wdrożeniu! Wykupienie usług i programów niezbędnych do stworzenia własnego contact center sprawi, że będziesz mógł udać się do punktu numer dwa!

Rekrutacja

Przeprowadzanie rekrutacji wielu osobom kojarzy się z nużącymi i długimi rozmowami. Oczywiście, wciąż zdarzają się takie rozmowy, lecz coraz częściej stosuje się krótkie i dynamiczne formy, które mają za zadanie sprawdzić zachowanie kandydata w stresowej sytuacji. Taka forma poszukiwania pracownika często stosowana jest przy poszukiwaniu pracowników call center. Niejednokrotnie mają oni styczność z klientami, którzy nie zachowują podstawowych zasad kultury. Podczas rekrutacji warto zwrócić uwagę na to, czy osoba z którą rozmawiasz jest komunikatywna - w końcu będzie musiała prowadzić dialog z potencjalnymi klientami. Dodatkowo warto, aby miała choć śladowe pojęcie o dziedzinie działań swojego nowego pracodawcy. Wszystko po to, aby w przypadku, gdy klient chce pozyskać jakieś informacje, dialog mógł się toczyć dalej. Wszystko to sprawia, iż firma jawi się jako profesjonalna i godna zaufania.

Zarządzanie zespołem

Każdy zespół, aby mógł funkcjonować możliwie najlepiej, powinien posiadać lidera. Osobę, która będzie dbała o wypełnianie zadań przez podopiecznych oraz wyznaczała kierunek działań. W przypadku zarządzania zespołem, który zajmuje się contact center, warto aby lider był równie kontaktowy jak pracownicy. Dodatkowo powinien posiadać kompletną wiedzę o systemach i programach, które stosowane są w firmie. Musi być specjalistą, który w razie potrzeby wspomoże inne osoby i doradzi rozwiązanie w sytuacji kryzysowej.

Motywacja

Dobry zespół to zmotywowany zespół. To hasło, powinno przyświecać każdemu właścicielowi. Dla wielu osób jedyną motywacją jest wynagrodzenie finansowe. Warto więc, aby pensje zadowalały pracowników. Możesz również ustalić premię, którą zespół otrzyma np. po uzyskaniu określonej średniej ocen z ankiet przeprowadzanych po rozmowie. Istnieje jednak grupa osób, dla której główną motywacją jest rozwój własny oraz firmy. Dodatkowe szkolenia, zdobywane certyfikaty, nowe obszary działalności firmy - to wszystko może motywować pracowników. Jeśli więc zależy Ci na tej formie motywacji pracowników, to warto przygotować dla nich szkolenie z nowych programów do obsługi klientów lub spotkania ze specjalistami z omawianej dziedziny.

Dbałość o klienta

Kontakt z klientem to podstawa wielu branż. Dbanie o wytworzenie pewnej więzi pomiędzy klientami a firmą pozwala na skuteczniejsze kierowanie usług i przekazu marketingowego. Stworzenie contact center pozwala również na szybką i bezpośrednią komunikację, co pozwala na uniknięcie wielu niedopowiedzeń i nerwów. Mówiąc inaczej - w momencie, gdy klient jest niezadowolony będzie miał możliwość kontaktu z firmą, a przedsiębiorstwo zyska sposobność wyjaśnienia sytuacji. Dzięki temu nawet sytuacje konfliktowe, mogą zostać zduszone w zarodku. Pamiętajmy również, że zadbany klient to zadowolony klient i to właśnie o to chodzi w każdej możliwej branży.

Komentarze



CRMPraca w dziale odpowiedzialnym za sprzedaż produktów firmy, niesie za sobą dużą huśtawkę emocji - od uczuci


Konto firmoweWielu ludzi nie zdziwi się, słysząc, że wielu mikroprzedsiębiorców wzbrania się przed z


BiuroW ciągu ostatnich kilku lat wprowadzono wiele zmian dotyczących sposobu wystawiania faktur i oznaczeń,


Sklep internetowyW artykule znajdziesz informację czy opłaca się założenie sklepu internetowego,